Első találkozásom Háromfával

Még múlt év Decemberében foglaltunk állást Háromfára, több tanácsot figyelembe véve az 5/D állást választottuk magunknak. A horgászat előtti 2 hétben szorgosan készülődtem, pakolásztam, hogy Augusztus 18.-án már csak indulnunk kelljen.  Szombat délelőtt megérkezett hozzám Rebeka és Ádám, gyorsan bepakoltunk és már indultunk is a Horvát határ felé.

Két csalit vittem magammal a túrára, az idei újdonságot a  " Corn+ "-t  és a " Natur Balaton" -t Hot Spice aromával gyúrva, mindkétféle csali szénhidrát bázisú ezt a sok törpeharcsa miatt tartottam fontosnak.  Több mint egy hónapot szárítottam a bojlikat hálóban, hogy a törpeharcsa minél nehezebben tudja megkezdeni.

Az idei újdonság a " Corn+ " nagyon sok vízen bizonyított már.

Kő keményre szárított " Natur Balaton Hot Spice "

Szombaton mire a tábort teljesen felállítottuk besötétedett. Megbeszéltük, hogy csak napkeltekor húzunk be, de én nem bírtam magammal 11 kor csónakba szálltam és behúztam az egyik botomat, egy szem 24mm -es " Corn+ " bojlival a hajszálelőkén, egy közeli tiszta foltba. Hajnali 6 kor megszólalt a jelző a fejem mellett, kirohantunk és már csónakban is voltunk, mentünk a hal után. Amikor megmerítettük a halat és megláttam,hogy egy szép példánnyal ajándékozott meg egyből a tó  iszonyú boldog lettem.

Az első háromfai pontyom 12,36kg-ot nyomott.

Hamar visszaraktam ugyan ebbe a foltba a végszerelékem, nem telt el 4 óra és ismételten a kapásjelző hangja törte meg a csendet. Gyors fárasztás után ezt a kis nyurgát tarthattam a kezemben.

A nap további része csendesen, szomszédolással és főzéssel telt.

Másnap hajnalban ismételten egy erőteljes húzós kapásra ébredtem, közel 24 óra kapástalanság után. Sok idő volt, mire a töklevelek közül kiszabadítottuk ezt a gyönyörű pikkelyest.  A mérleg nyelve 14,2kg-on állt meg.

Ezt követő 30 órában sok pontyot fogtam 5-től 9kg-ig. Ezt a csodálatos spanyol pikkelyes tükörpontyot is ez idő alatt kaptam lencse végre.

Mivel tudtam, hogy ezen a helyen nem tudom leszelektálni a 10kg alatti halat, így új helyeket kerestem a tó közepe fele, közel egy nap múlva meg is lett az eredménye, hiszen egy 13kg feletti tőpontyot tarthattam a kezeim között.

Ezután elnémultak a jelzőim, egyik bottal maradtam azon a helyen ahonnan a 13kg felettit fogtam a másik bottal folyamatosan kerestem a halat. Egyik bot sem működött…

Egy nehéz pályán különösen fontos a megbízható felszerelés

Péntek délben úgy döntöttem taktikát váltok és nem az öbölben a tök között, hanem a nyílt víz fele kezdem el keresni a halat. Behúzás után nem telt el 4 óra és a jelző hangja törte meg a csöndet. Mikor a tükörpontyot szákba tereltem, még nem láttam, hogy mekkora halat fogtam. A mérleg nem sokkal 20 kg alatt állt meg, egy csodálatos 19,3kg-os tükröst tarthattam a kezemben.

Gyors fotózás után visszaengedtem a töklevelek közé

Köszönöm szépen a minőségi csalikat " Horváth Csabinak" , a szívélyes vendéglátást " Pálinkó Károlynak"  és kedves feleségének, és nem mellesleg szlovák és román szomszédainknak a finom vacsorákat. Nagyon megszerettem Háromfát, jövőre biztosan visszajövök a „Zöld Pokolba”.