Véget ért a VII. Baráti bojlis verseny

Véget ért a VII. Baráti bojlis verseny. A szervezők választása az idén egy nem könnyű tóra esett. A csodás Bakony lábánál elterülő Várpalotai S2 tórendszer nagyhalas tavára. Ezen a tavon könnyű elvéreznie a még sokat látott horgásznak is. Az előre beszerzett és biztosnak vélt információk is kudarcot vallhatnak ha időben nem váltunk és várjuk a csodát. Maga a környezet és a szolgáltatás pazar. A tulajdonos István és a halőrök mindent megtesznek azért hogy maximálisan jól érezd magad és sikeres napokat tudhass magad mögött. Halat ők sem fognak helyetted ezt a részt rád bízzák de ehhez minden általuk beszerzett információt megadnak.

A sorsolás után mindenki elfoglalta a helyét, a Fortuna nekünk a sokak által kedvelt 8-as állást szánta. Hatalmas meghorgászható terület rengeteg jónak vélt hely. De lehet hogy most ez is kevés lesz, hiszen a beszerzett információk alapján a halak pár hete már szinte csak a mélyebb vízen táplálkoznak. A vízen látható jelek is ezt támasztották alá. Bíztunk benne hogy a felmelegedő idő még jó is lehet az előttünk elterülő kisebb vízen. Nehéz napok vártak ránk de ezt ekkor még nem tudtuk. Természetesen az ezen álláson működő helyek nem adtak halat, egy kapásig nem jutottunk el. Az elején már több helyet is lebójáztam hogy tudjunk időben váltani és egyes helyeket tudjuk pihentetni. De arra mi sem számítottunk hogy szinte nulla lesz a halfogás az első 24 órában az egész tavon leszámítva azt a négy kilós süllőt ami a " CFB Hot Bird " csalimra csábult el. Viszont sajnos ez a hal sem súlyban sem fajtájában nem volt beszámítható a versenybe. Nem volt mit tenni, újra és újra csónakba szálltunk egy-egy új, jobb halat adó hely reményében. Az etetést minimálisra csökkentettük a csali méretét 24mm-ről 14mm-re vettük vissza. A tó híres a kárász állományáról, gondoltuk kis csalikkal és method-al megnézzük egyáltalán van-e hal az előttünk elterülő szektorban. Sajnos még kárászt sem sikerült fognunk, ezzel ellentétben a mély vízen azért elkezdtek táplálkozni a halak. Kerestük a távolságokat, víz alatti akadókat, néztük az iszapot de újabb 15 óra telt el kapás nélkül. Gergő viszont estefelé elkezdte fogni kis csalikkal a szebbnél-szebb kárászokat. Lehet hogy a felmelegedés mégis jó lehet nekünk, ezen morfondíroztunk amikor egy hatalmas ponty ugrására kaptuk fel a fejünk amely az egyik etetett helyünk irányából jött. Nagyon izgatottak lettünk, lehet hogy itt vannak …. Sajnos újabb pár óra telt el kapás nélkül, ezért mind a ketten álomra hajtottunk fejünk sátrainkban. Nem hagyott nyugodni a kapástalanság, vajon mindent megtettünk, mit kellene még tenni a siker érdekében. Ekkor a semmiből egy hang törte meg a hajnal csendjét, bip-bip-bipppppppppppppp……….. Végre megtört a jég, egy hosszú harc után egy csodaszép bronz színű bányatavi pikkelyes terült el a pontybölcsőben a maga szépségével. Egy igazi csapat munka gyümölcse volt, ami többet ér bárminél. Mérlegelés és fotózás után mehetett vissza éltető elemébe. Nem kellett sokat várni a következő kapásra egy sötét színű tükörponty tette tiszteletét a táborban egy kis időre. A reggeli napsugarak sajnos több kapást nem adtak, ahogy jöttek úgy tovább is álltak a halak újra nagy csend lett az előttünk elterülő vízen, újra vissza vonultak a mélyebb részekre. Amit a nappali fogások a mély vízen meg is erősítettek. Nekünk sajnos csendesen telt ez az időszak, bíztunk és vártuk a napnyugtát hátha újra sikerül pár szép halat mérlegelnünk. De sajnos nem jöttek az ugrások, hal fordulások, így esemény nélkül telt el az éjszaka és az ezt követő 7 óra a verseny lefújásáig. Hamar elszállt a versenyre szánt idő, emiatt kicsit szomorúan kezdtük összepakolni a tábort. Viszont boldogok voltunk mert sikerült ebből a nehéz vízből ilyen szép halakat fognunk. Lehet kevésnek tűnik a 72 órás horgászathoz képest ez a pár hal de ami a fogás mögött van az nem kevés munka. Ez a víz nem egy agyon telepített akvárium amelyeknél a napi 100-150 kilós fogások sem ritkák. Itt az össz. fogás lehetett talán ennyi. Az eredmény hirdetésnél minimális különbséggel elmaradva a harmadik helyezettől, a negyedik helyre szólították kis csapatunkat.