Egy hét kedvenc bányavizemen

2019. augusztus 9-én érkeztünk haza a családi nyaralásból és másnap reggel már indultam is Ecsédre. Ismét elékezett az idő, hogy a szokásos egy hetes horgászatom kezdetét vegye. 2006 óta (1 év kivételével) minden évben visszatérek erre a csodálatos vízre.Robi és Laci már a csónakba bepakolva vártak fél egy körül, mikor megérkeztem. Gyorsan kivettük felszereléseimet a kocsiból, ittunk 2 pohár hideg sört a büfében folyadék utánpótlás gyanánt a nagy melegre való tekintettel és már csónakáztunk is a 4. hely felé.

A nagy hőségben este 8 óra is elmúlt mire minden a helyére került, nagyon nem siettük el a dolgot. Robi jobbról,Laci balról, én pedig középen horgásztam. A fiúk egy-egy bóját tettek a szélvízre, 2-2 bottal a benti törést horgászták.

Én mindhárom bójámat bent helyeztem el 10-12 méter között. A baloson tigrismogyoróval csaliztam, a középsőn Corn+ volt az előkén, a jobbos botomra a Krill került kezdésnek.

Keveset etettem mindhárom bójára, bízva abban, hogy az 5-10 kilós nyurgák elkerülnek és kevesebb kapásom lesz ugyan, de a darabosabb halak fognak megtalálni. Éjszaka kint aludtunk a hűvös teraszon, nem költöztünk be a faházba. Mindenkinek volt egy-egy kapása. A szélvízen sok az akadó, emiatt a két szélen halvesztéssel indult a túra. Nekem a mogyoróval csalizott bójámra egy 8 körüli nyurga jelentkezett. Vasárnap reggel a középső botomra is megvolt az első kapás, Corn+ dupla 24-es csalim vette fel egy 20.9 kg kéttónusú töves. Jól küzdött, a 11 méteres mélységből a 25 méteres víz felé úszott, többször is lecsavarta a botom, de nem csak a botom spiccét, hanem az első két gyűrűt is a víz alá húzta.

Mérlegelés és fotózás után visszavittem a szereléket és nem sokkal később a középső botomra újabb kapás érkezett, szintén a Corn+ dupla 24-es csalim húzta el… Épp Robi barátommal radaroztunk a tó közepén, amikor Laci kiabált, hogy kapásom van. Beszállt a csónakba, mi pedig elindultunk kifelé. Félúton átvettem a botot és mentünk a hal után. Rövid fárasztást követően ismét szép hal pihent a merítőben. A tükröst 20,5 kilóval mérlegeltük. Ilyen jól régen indult már horgászatom Ecséden.

Aznap Robinak volt pár kapása a széléből, egy 12,70-es igazi nyurgát sikerült megfognia. 90 cm hosszú volt!

Mivel a Krill a balos botomon nem működött, ezért vasárnap este lecseréltem Pink Pantherre. Kicsit tartottam a mérete miatt tőle, mert csak 20-as volt nálam, de szerencsére a keszegek békén hagyták. Sőt, egész héten nem bántották a csalijainkat a törpék és rákok sem. 24 óránként frissítettünk, ha nem volt kapás, de mindig hibátlanul vettük ki a hajszálelőkéket. Éjjel Robi fogott, ezúttal bentről egy szép 17,1 kilós töves.

Hétfőn délelőtt nekem is elhúzta a Pink Panthert egy erős 10 körüli nyurga, amit még a csónak mellől el is engedtem. Délután aztán megint a Rózsaszín Párducra érkezett érdeklődő. Tipikus nagyhalas kapás volt, szép lassan ment fel a swinger a jelzőm 3-4 jelzése mellett. Ez volt az első hal, ami nem jobbra indult el. Ezt a fárasztást is nagyon élvezetem, többször víz alá húzta a hal a bot végét és a tiszta vízben már 4 méter mélyen láttuk a töves széles hátát. Merítés után pedig nyugtáztuk Laci barátommal, hogy talán megvan a túra harmadik 20 fölötti hala. 23,4 kg-t mutatott a mérleg.

Másnapra erős hidegfront érkezett. Még nappal a vihar előtt fogott Robi is és Laci is egy-egy pontyot 12,5 kg, ill. 17 kg súllyal.

Lacinak este a viharban még egy 4-5 kilós harcsa is elhúzta a jobbos botját.
Éjjel nekem volt egy húzós kapásom, ismét a vasárnap óta hallgató balos bójám adott egy 8 kiló körüli nyurgát. Csali ezúttal a Natur Sour volt. A másik két bójámon kitartottam a Corn+ és a Pink Panther mellett, a baloson variáltam 3 féle csalit…
Még hajnal előtt Robinak is jött egy szép 15-ös töves.
Szerdán aztán délelőtt maradt a borongós idő, végre nem volt 34-36 fokos hőség, csak 20-25 fokig melegedett a levegő. Robi barátom egész délután a „konyhában” tevékenykedett, aminek meg is lett az eredménye!

De egész héten nem éheztünk, Robi jobbnál jobb ételeket készített, amit - itt is - szeretnék még egyszer megköszönni Neki!

Este meccset néztünk, amikor megszólalt a középső botom jelzője, szép lassú húzós kapással megindult a hal. Éjszaka erős fényű fejlámpánál talán még látványosabb a fárasztás a tiszta vízben. Mikor a hal fölé értünk, már láttuk kb. 4-5 méter mélyen a nagy tükröst. Szinte a víz felszínéig fel tudtam húzni egyből, amikor aztán hirtelen letört. 20-25 méter csapót tekertem fel, de már néztem a dobot, hogy van e még a vastagabb damilból, úgy húzta a hal a zsinórt… Aztán néhány kirohanás után ismét sikerült feljebb húzni a halat, amit végül csak második kísérletre tudtunk megmeríteni. Ekkor már szinte biztos voltam benne, hogy megvan a negyedik 20 fölötti pontyom, ami Ecséden a huszadik összességében. A hal súlya 26,5 kg volt! Sok kép nem készült róla, mert nem volt valami együttműködő, és jobbnak láttuk mielőbb elengedni az öreg tükröst.
A 15 kiló fölötti halaimról gyűjtöm a képeket 2007 óta. Amikor fogok egy nagy halat, ezeket mindig átnézem, vajon nem fogtam e már meg egyszer. Most is így tettem és nagyon megörültem, amikor megtaláltam ezt a fotót 2010-ből. (Tavaly is sikerült visszafognom egy pontyot, akkor egy 25,7 kg tövesről derült ki, hogy 3 évvel korábban 18 kiló körül már megfogtam egyszer.)

A középső bójám egész héten 3 kapást adott, azonban mindegyik szép hal volt. A Corn+ ismét jól működött.

Ezt követően volt még néhány kapása Lacinak és Robinak, egy 10 körüli tükröst sikerült még megfogniuk ezekből. Nekem már nem volt több kapásom, pedig próbáltam 10-11 méternél mélyebben, 15 méteres vízben is letenni a csalit, a balos botomra a Black Jack is felkerült - aminek Ecséden már jó pár nagy halat köszönhetek - de egyszerűen nem táplálkoztak előttünk a pontyok.

Az egy hét gyorsan eltelt. Jókat ettünk, iszogattunk, beszélgettünk, pihentünk, miközben szép halakat fogtunk… Nagyon jól éreztük magunkat! Lacinak és Robinak köszönöm a sok segítséget, amit a halak kiemelésnél, fotózásánál és a ki-be pakolásnál kaptam!