Tavasz a Kis-Balatonon

Petivel már nem először vágunk bele közös túrába, akár a Balatonon vagy éppen jelen esetben a Kis-Balatonon. Az idei peca eléggé rendhagyó módon sikeredett. Már hetekkel előtte figyeltem a vizet, hogy merre mozognak a halak.

Az eredeti terv sajnos füstbe ment, ugyanis a Kányavári szigetre terveztünk menni, de a járvány keresztbe húzta számításainkat, mivel a szigetet lezárták. Maradt hát a Zalavár-Zalaszabar közötti út, annak is a déli oldala.

Kicsit meglepett a halak korai aktivitása, hiszen sok szép pontyot fogtak a húsvéti ünnepek alatt. Ezen felbuzdulva hamar neki is vágtunk a pecának.

Említettem hogy rendhagyóra sikeredett, mivel nem csak ketten érkeztünk le. Csatlakozott hozzánk pár jóbarát is. Én sajnos nem tudtam folyamatosan kint lenni egyéb elfoglaltságaim miatt, ezért nem tudok átfogó képet alkotni az első 5 napról, így ezt Petire bízom.

Saját szemszögemből nézve, 3 estét és ugyanennyi délutánt tudtam eltölteni a srácokkal. Fogtam azért halat, de mennyiségben meg sem közelítettem őket.

Gyorsan elment ez a pár nap, mely csodás élményekkel gazdagított, de ami ezután következett sem volt piskóta. Az eredmények láttán eszembe jutott egy ígéret amit nem másnak tettem korábban mint Bujáki Gézának, mégpedig ha adott lesz minden a halfogáshoz, azonnal jelzem neki. Géza nem sokat tétlenkedett. Petiék befejezték a pecát és átadták helyeiket ahonnan mi folytattuk a bajszosok kergetését. Meg kell vallani nem egyszerű vízről van szó, a halak nagyon rapszodikusan viselkednek. Van hogy napok telnek el kapás nélkül, majd hirtelen táplálkozás a kezdenek. Gézával éreztük nagyon, hogy most benne van a pakliban a szebb hal, mivel korábban a srácok is nagyon szépeket húzták.

Estére hozzánk szegődött még egy kedves barátom Vincze Dávid személyében, így már hárman vártuk a kapásokat. Először nekem volt szerencsém egy szép példányhoz, majd hajnal 2 tájt Dávidnak volt malaca.

A malacot szó szerint illik érteni, ugyanis egy nem mindennapi 22,1 kg-mos példányt sikerült fognia. Soha nem láttunk még ekkora halat ebből a vízből, de hála istennek ez is megtört. Felejthetetlen este volt ez mindannyiunk számára, másnap pedig Gézának is megérkezett az első kapása. Ezt követően sajnos csökkent a halak étvágya, de azért így is sikerült még fogni jó néhány darabot.

Csalinak a CFB palettájáról a Cream Dream vált be nekem leginkább 20-24 mm-ben, de adott halat többek között a Red-Berry, Suneshine és a Corn+ is.

Most egy pár nap pihi következik számomra, majd a hétvégén Petivel visszatértünk és a tilalomig zaklatjuk a pontyokat.