Májusi túra Nagykállón

Az idei első 5 napos horgásztúránkat a nagykállói bojlis tavon töltöttük május elején két sógorommal Kovács Rolanddal és Nádassy Ferenccel! A túrára a CFB Hot Bird,illetve a Corn+Hot Peach bojlijaival készültünk. Próbálgattuk még a Green Sea és a Green Herbs golyókat is,de nagyobb hangsúlyt fektettünk az édes barack és fűszer ízvilágra.

A törpék és a dévérek elkerülték a csalijainkat,aminek nagyon örültünk. Ezúton is köszönjük a kiváló csalikat Horváth Csabának! Minden hajszálelőkén egy szem 24 mm bojlit kínáltunk fel.

A nem túl meleg vízhőfok miatt nem erőltettük a nagyobb csalit (például:dupla 24 mm). Gondoltuk,még óvatosabban esznek a halak,mint a nyári melegben. Első nap késő délután megérkeztek az első szép pontyok,köztük egy 18,80 kg-os tükrös.

48 óra elteltével még csak 8 db halunk volt.

Az én két bójám amit nyílt pályán helyeztem el,nem nagyon akarta adni a halat,ezért úgy döntöttem,hogy harmadik nap reggel új helyet keresek a velem szemben levő sziget tövében.Volt két hely,ahol a fák benyúló ágai arra csábítottak,hogy ott tegyem le a szerelékemet.Ez a két hely sekélyebb terep volt,kemény talajjal.

Ahogy felhúztam az első szerelékem,nem is kellett sokat várni,már jött is a kapás. Egy 15,50 kg-os tükrös.

A harmadik nap délutántól folyamatosan jöttek a halak. Annyira hogy szinte nem is aludtunk aznap este. Folyamatosan szákoltunk,visszahúztunk. Amint a faházba értünk,már jönni is kellett kifele a stégre mert folyamatosan füstöltek el a kapásjelzők.Eléggé fáradtunk már mi is,de hát ezért jöttünk!Úgy voltunk vele,hogy ha beálltak elénk a halak,akkor addig üssük a vasat,amíg meleg.

Egyszer csak azt vettük észre,hogy ránk virradt! A reggeli órákban kicsit csökkentek a kapások számai ,de reggel 9 óra tájban megjött Ferencünk első 20+os hala,egy gyönyörű,kereken 21 kg-os tőponty személyében!

Sorra fogtuk a szép pontyokat,mire délután Nekem is beköszöntött egy szép 20,10 kg-os tükrös.

Az utolsó,azaz az 5. nap alábbhagyott a kapások száma,de azért ekkor is volt egy-egy szép vendégünk! A túránkat 54 db ponttyal és egy darab amurral zártuk.A legkisebb halunk egy 7 kg-os ponty volt. De neki is megadtuk a méltó tiszteletet és bánásmódot.Az 55 db halból kettő 20+ (20,10 kg és 21 kg),15-20 kg-ig 14 db (köztük egy 18,80 kg és egy 19 kg),a többit pedig 15 kg alatt mérlegeltük.

A halainkat 90%-ban a CFB Hot Bird és CFB Corn+, Hot Peach 24 mm-es bojlikkal csaltuk a horogvégre. Úgy gondolom,hogy egy nagyon jó horgászaton vagyunk túl.Soha rosszabbat!Júliusban ismét “megtámadjuk Nagykállót,csak egy másik állásról.Remélem hogy akkor is egy hasonló jó horgászatot tudhatunk majd magunk mögött. Célunk még több 20 kg fölötti uszonyos.

Még egyszer nagyon Köszönjük a CFB kiváló minőségű csalijait.
Mindenkinek hasonló,jó,vagy akár jobb fogásokat Kívánunk!