A mélység titka

A mély felmelegedő vizek mindig nagy problémát okoznak addig amíg nem áll be a víz a nyári hőfokra. Ilyenkor a szokásos etetési stratégiák sokszor csődöt mondanak vagy pedig a sok éhes apró szájat kerítik horogra.

Természetesen nem az apró halakért utazunk több száz kilométert hanem hogy egy – egy gyönyörű pikkelyessel pózoljunk egy kép erejéig. Folyamatosan változtatni kell és tudni fogjuk hogy mikor léptünk a helyes útra!

Május közepét írunk és a természet már tökéletesen felébredt , a halak már az íváshoz készülődnek és napközben felkeresik a sekélyebb részeket kicsit sütkérezni melegedni. Én annak a híve vagyok hogy egy mélyvizű bányatóban mindig a mélység rejti a legnagyobb halakat. Ezért esett a választásom a tó legmélyebb pontjára, és mindent felraktam egy lapra. Pont egy front után érkeztem reggel a tó partjára, sátorállítás után már mehetett is a helykeresés partról és megkezdtem a szokásos etetési stratégiámat. Katapultal jutattam be kukoricát, tigrismogyorót, pelletet és 14mm-es bojlit. Amíg kapástalanul teltek az órák fényképezőgépemmel kattogtattam és így próbáltam elütni az időt.

A mélység titka
Állatok hada, nem voltak félősök

Barátságban a kacsákkal is

Estig pár darab kispontyon kívül eseménytelenül telt a nap, a kis éhes szájak mindent megettek amit beszórtam nekik. Felváltva fogtuk a kispontyokat és kezdett már idegesítő lenni hogy nem marad semmi sem a darabosabb halaknak. Az etetést folytattuk egészen estig hátha a nagyhalak leverik az aprókat a csalik körül!

A mélység titka
Naplemente és a gondolkozás ideje

Éjszaka folytatódott a rémálom és csak az apraja nem hagyott minket aludni. Másfél óránként mindig volt egy jelentkező a csalinkra.

Első darabosabb látogató, 8Kg-os

Kora délelőtt megtört a jég és az első képet sikerült elkészíteni egy 8kg-os pontyocskával. Halakat folyamatosan láttunk mozogni sekély és mélyvízen is ezért nem tudtuk eldönteni hogy hol is táplálkoznak a pontyok.

Karesznál is megtört a jég 10Kg

Kisponty invázióból Karesznak is kijutott de a tó megajándékozta egy egészséges 10kg-os pontyocskával.

7. C&R

Másfél nap eltelt és már éreztem a túra végét mert már félidőben voltam! Hóember túl gyanús volt a halaknak a tiszta vízben, kapást sem tudtunk elérni vele. A nagyobb golyókat 18-20mm-t nem voltak hajlandóak felvenni, csak az apró golyóval lehetett kapást kicsikarni. A helyi horgászoknál is néma csend volt halat nem láttunk senkinél sem. A kispontyokat el kellett üldöznöm az etetésről, döntöttem. Csak nagy méretű bojlival fogok etetni a túra végéig és kisbojlival fogok csalizni amit felpasztáztam 18-20mm-re hogy a vízbeérés után békén hagyják az apró halak és hátha meg tudja várni a szebb pontyokat. Az esti etetést már csak bojlival végeztem és reménykedve vártam az éjszakát. Apró pontynak nyoma sem volt, hajnal egy felé lassú húzós kapásra ébredtem és komótosan folyamatosan húzta a hal a dobról a zsinórt. Botemelés után egyből féket kért és határozottan oldalazott ahogy a fejlámpámmal láttam. Aránylag hamar kihúztam a part közelébe de onnan a mélyből az istenért nem akart feljönni, és 10 perc sétáltatás kezdődött mire meg volt az első pipáztatás és rá hamarosan a szákolás. Súlyát tippelni sem tudtam a lámpa fényénél, de a mérlegen 19Kg-ot mutatott!

Éjszakai bivalyerős látogatóm

A ponty szokatlanul hosszú volt hatalmas farokkal megáldva ami meg is keserítette a fárasztást.

19 Kg-ot nyomott és nagyon hosszú volt.
Ekkora farokkal könnyű!

Gyors fotózás után már úszott is bivaly erős barátom. A megérzésem beigazolódott és látszott hogy lassan megfejtjük a tó titkát és a halak ízlését is! Hajnali ébredés után már etettem is szorgalmasan és az etetési periódusokat kitoltam 3 óránkéntira és a csali frissítést is ebben az időpontra hagytam.

Éppen a kacsákkal reggeliztünk mikor a jobbos botomon folyamatos agresszív kapás volt. Botemelés után folyamatosan ment a hal a tó közepe felé, 30-35 méter damiltól fosztott meg pár pillanat alatt. Álltam tanácstalanul és nem értettem a dolgot mert ilyen heves védekezésű ponttyal dobálós pecán még nem találkoztam. Centiről centire tudtam a távolságot csökkenteni , nagyon elfáradtam és a hal is mert 30 perc kellett hozzá hogy szákba tereljen őkelmét. Mind a ketten csak pihegtünk szákolás után és egy két perc kellett hogy ki tudjam szedni a vízből. Mérlegelésnél 20.50Kg-ot mutatott a mérleg, az öröm határtalan újabb gyönyörű fogással gazdagodtam egy hibátlan tükrös személyében!

20.50Kg
Hibátlan gyönyörű!
Vizes pózolós
Mindjárt mehetsz
Viszlát!

A vízhőfoka már megengedte hogy bemerészkedjek a halacskával a vízbe hogy ott is közös fotózáson vegyünk részt. Erre a túrával két fajta bojlival készültem, Monsterfish crab + honeyval elkészítve ami ősszel nagyon jól működött és az idei évben már sikeresen használt Full Liver – Squid & Octopussal legyúrva. A kelléktáramból most már elmaradhatatlan Amino Liver paszta és segítségemre volt amit kicsit keményebbre csináltam hogy kibírja a dobásokat is.

A mélység titka
CFB Full Liver - Squid Octopus 14mm + Amino Liver paszta!
Pár perce van a vízben de a paszta már dolgozik.

A tökéletes minőségű csalira jól reagáltak ismét a halak és már a helyi horgászok is kíváncsiskodva nézték a történteket. Folytattam tovább a bevált stratégiát, semmit nem változtattam a dolgokon. Este 10 óra felé lassú komótos húzós kapás, a bevágás jól ült és elkezdődött a lassú huzavona. Éreztem hogy hatalmas súly van a horog végén de nem volt a megszokott vad védekezése. Csak oldalazott a hal és a mélyben maradt mint az igazi öreg halak. Szákolás után ketten vittük a matracra ahol az idei év legnagyobb kifogott pontya mosolygott rám. A digitális mérleg 21.50Kg-ot mutatott , látszott a halon hogy íváshoz készülődik és gyönyörű nagy hasú és formája hal volt!

21.50Kg , hihetetlen!
Ívás előtti hatalmas has.
Teljesen egyedi forma, nem tudok betelni vele!

Matracon.
Búcsú pillanatai, de nem úsztam meg szárazon.

Mivel még az éjszaka fele sem ment el ezért még egy kis szerencsével számítottam kapásra. Hajnal egy óra környékén a „szokásos" időpontban be is következett amire számítottam egy 19.10Kg-os ponty személyében.

19.10Kg

Az összes hal a Fulliver – Squid & Octopusra csábult el. Nem gondoltam volna hogy a májas csali ekkora siker esz a halak körében, Karesz is ezzel csalizott az utolsó éjszakára és amint visszaengedtem a halamat neki is fütyülésbe kezdett a kapásjelzője. Sikeres szákolást követően ő is egy szebb mélyvízi halat tarthatott a kezében.

18.10Kg

Sajnos hamar el ment ez a három nap pedig ha tudtunk volna még maradni egy két napot akkor lehet hogy lett volna még egy – egy nagy meglepetésünk. Másfél nap kellett hozzá hogy változtassunk úgy hogy a nagyhalakat is az etetésünkre csábítsuk és le is fogjuk őket róla illetve hogy a kispontyok mást boldogítsanak ne minket! Mindig csak egy hajszál választ el minket a sikertől csak rajtunk múlik hogy ezt a hajszálnyi választást megtaláljuk-e vagy nem!