Végre júniust írunk

Alig vártam már, hogy ismét horgászhassak kedvenc vizemen, a Pécsi tavon, Orfűn. Sajnos idén is csak kevés időm van hobbymnak hódolni ezért csak két napot terveztem eltölteni horgászattal.

A helyen nem sokat gondolkodtam, barátom „A" szektorban lévő stégjére költöztem be ideiglenesen. Az idő tökéletes volt, gyenge északi szél fújt ami ezen a tavon mindig jó szokott lenni. Ezen a részen ahol mi horgászunk itt a legszűkebb a tó és ezen a területen van a váltás a sekély és a mély víz között. Itt mindig jár a hal nappal a kis víz felé, este pedig vissza a mélybe. Csak meg kell tartani őket az etetésen, ami sokszor nem egyszerű, folyamatosan és pontosan kell etetni valamint horgászni.

A Pécsi tóról röviden:

Baranya megyében, Pécstől 14km-re található festői környezetben. A tó 70 hektárjával a régió legnagyobb hegyvidéki tározója. A 60-as években készült, medre igen változatos.
A tó déli része sekély 1-1,5m majd haladva észak felé egyre mélyebb és a gátnál találunk akár 6-6,5m mély részeket is.

70ha tömény kihívás.

A tóban rengeteg vándorkagyló, csiga és kecskeköröm kagyló található, valamint vannak részek, ahol komoly akadó sorok találhatók, esetleg nehezítik meg horgászatunkat.

CFB Red Army, kihagyhatatlan!

Az előttem lévő részen két a parttal párhuzamosan húzódó kagylópad található. Az külső 50 méterre a belső pedig kb. 80 méteres távolságban van. Én a belsőre alakítottam ki etetésemet, melyet spomb, dobócső és parittya segítségével szórtam folyamatosan
Etetésre áztatott búzát és kukoricát valamint a számomra oly sokszor bevált Carp Friend Baits (CFB) termékeit használtam.

Végre júniust írunk

A két napos horgászatom alatt közel 10kg CFB Method mixet juttattam be, ami nélkül már el sem indulok horgászni. A Method mix bekeveréséhez 3 liter CFB CSL kukorica csíra likőrt használtam el, ami szerintem az egyik legjobb minőségű a piacon, ha nem a legjobb!
Elképesztő módon behúzza a halakat az etetésre, szinte megőrülnek érte uszonyos barátaink.

CFB pellet mix, szinte robban a vízben!

Végre júniust írunk
CFB Halibut Pellet 22mm, csalinak is tökéletes!

Ezen kívül felhasználtam még 5kg CFB pellet mixet, valamint az idén először kipróbált CFB Halibut pelletet 22mm-es méretben. Erősen halas szagával és magas halolaj tartalmával egy kiváló nagyhalas etetést lehet vele létrehozni.
Úgy gondoltam, hogy első nap a késő délutáni órákig a magam készített CFB Full Liver és Red Liver fele-fele arányban készített mixből gyúrt oldódó golyóval csalizok, majd este áttérek a főzött bojlikra.

Tökéletes oldódás

Remek választás volt, mert szinte fél óránként fárasztottam a 1,5-6 kg közti pontyokat. A magam készített oldódó bojlik maximum 1,5 órát bírnak ki, nagyon gyorsan és intenzíven dolgozik a vízben ezért nem is kell sokat várni a kapásig.

Este 7 óra magasságában egy lassú, de annál határozottabb igazi nagyhalas kapásom volt. Már a beemelésnél éreztem, hogy jó hal akadt a horgomra. Egyből kitörni igyekezett, amit engedtem is neki és nem erőltettem, hogy minél hamarabb hagyja el a kagylópadot. Sok halat vesztettem már itt ezen a területen kagylóvágta előke miatt. Nincs ellenszer, olyan előke, amit ne vágna el. Kapás után magasra tartott bottal tudjuk elkerülni a legjobban a halvesztést.

A stégről való fárasztás közel fél órán át tartott, többszöri kirohanás után végre megmutatta magát egy hatalmas tükröst. Első pillantásra láttam, hogy ő lesz életem eddigi legnagyobb tükörpontya, ha sikerül megszákolni.

És sikerült! Egy gyönyörű széles hátú igazi Pécsi-tavi öreg harcos pihent a matracon én pedig remegő kézzel próbáltam kiszedni a tökéletesen akadt horgot.

Végre júniust írunk

Másodszori mérés után is 20,70-et mutatott a mérleg, örömöm határtalan volt. Érted jöttem mondtam, megfogtam kedvenc vizemen életem eddigi legnagyobb tükörpontyát. Gyors fényképezés után mehetett vissza éltető elemébe.

Bíztam a helyben, bíztam a csaliban és sikerült. A Carp Friend Baits (CFB) ismét bizonyított!

Este nyolc óra körül megkezdtem az esti etetést. Ismét pár gombóc Method mix, valamint főzött és oldódó golyó vegyesen némi halibut pellet kíséretében. A magmixet és a pellet mixet éjszakára felhagytam, hogy ne vonzzam túlságosan oda a kisebb pontyokat, kárászokat és keszegeket.

Késő estétől beindult az élő zene is mivel ekkor zajlott a Fishing on Orfű zenei fesztivál.

Végre júniust írunk

Ültem a stégen, hallgattam a koncerteket és a körülöttem döngicsélő szúnyogokat, amikor eszembe jutott, hogy a táskám mélyén lapul a ThermaCELL. Fantasztikus kis kütyü, főleg napjainkban, amikor annyi szúnyog van, hogy az esti órák szinte kibírhatatlanok. Ez egy az Amerikai hadseregnek kifejlesztett kültéri szúnyogirtó, amely kb. 20 négyzetméteren likvidálja körülöttünk a kis dögöket. Egy apró bután palack és egy speciális hatóanyaggal átitatott lapka dolgozik benne. Csak le kell tenni magunk mellé és a nyári estéken nyugodtan ülhetünk akár rövidnadrág pólóban miközben a mellettünk ülő stégen fürdenek a különféle szúnyogirtó szerekben.

Ilyen gyönyörű egy Pécsi tavi naplemente, számomra különös varázsa van.

Éjfél körül elálmosodtam és lefeküdtem a stégen kinyitott ágyamra és hallgattam a szemközti oldalról szóló zenét. Éjszaka három óráig fogtam pár kisebb pontyot és egy amurt, majd reggelig aludtam néhány órát.

Végre júniust írunk

Reggel nyolc óra körül elkezdtem etetni a helyet kizárólag bojlival és halibut pellettel. Bedobáltam 1,5kg bojlit vegyesen főzött és oldódót fél kg halibut pellet kíséretében.

Közben megérkezett Pataki Attila barátom és horgásztársam, aki a megbeszéltek alapján a mellettem lévő stégre költözött be. Nem, Ő nem az EDDA frontembere, énekelni nem tud, viszont annál jobban horgászik, nagyon kreatív, gyors és ügyes horgász. Így már négy bottal vallattuk az előttünk lévő kagylópadot négy különböző CFB csalival.

Ő a már bevált saját CFB Dracula/Garlic és Birdfood/Peach bojlikkal csalizott én pedig Horváth Csabitól (CFB tulajdonosa) kapott Red Army balanszírozott és Hot Chocolate bojlit fűztem a horog alá.

CFB Hot Chocolate

Csípős-csokis enyhén halas háttérrel egy igen érdekes, új csalit próbálhattam ki.

Erős és egészséges halak lakják a Pécsi tavat.

Mindkettőnknek szinte futószalagon jöttek a pontyok 2 és 5kg között, köztük gyönyörű nyurgákat is sikerült ideiglenesen matracra fektetnünk.

Végre júniust írunk
Bizonyíték, hogy jó helyen horgászunk

Ismét volt pár kapásunk, aminek szintén kagylóvágta előke vagy komplett szerelék elvesztése lett a vége.

Közeledett a második, egyben utolsó éjszaka. Naplemente előtt ismét etetni kezdtünk most már csak kizárólag főzött bojlival bízva abban, hogy némileg elkerülnek a kisebb pontyok, amik tökéletes szórakozást nyújtottak napközben. Besötétedett és újra hallgattuk a koncerteket, amik a szemközti oldalról szűrődtek át.

Etetési taktikánk bevált. Elhagytak minket a 1,5-2kg-os pontyok. Kevesebb, de inkább darabosabb halakat fogtunk.

Végre júniust írunk
Red Army balanszírozott (kritikusan kiegyensúlyozott) bojlira éhezett meg.

Elálmosodtam majd megcsináltam ágyamat, felöltöztem kicsit melegebb ruhába és lefeküdtem. Éjszaka arra riadtam, hogy a kapásjelzőm csippant egyet. Ágyamból felnéztem és láttam, hogy a balos swingerem pár centivel lejjebb van, mint a jobbos.

Majd a következő pillanatban elindult felfelé, határozott húzós kapás, orsóm szépen adagolta a zsinórt én pedig ledobtam magamról a takarót és egy gyors ráemelés a botra. Éreztem, hogy ismét jó hallal akadtam össze.

Semmi fejrázás csak komótosan ment jobbra majd balra. Szépen fokozatosan, nem erőltetve loptam a zsinórt méterről méterre. Tíz perc fárasztás után pillantottam meg fejlámpám fényénél egy csodás pikkelyest. Még egy utolsó kirohanás majd gyors szákolás és egy nagy fújás, megvan!

A horog ismét tökéletesen akadt, telibe fogta a 6-os Kamasan az alsó ajkát. Matracomon fekvő halat 15kg fölöttire saccoltam és ez hamarosan be is bizonyosodott.

Végre júniust írunk
CFB Hot Chocolate/CFB Pineapple hóemberre éhezett meg.

Jól látszik a vastag kagylóevő szája.

Második mérésre is 16,90-et mutatott a digitális mérleg. Fényképezés után nagyon boldogan engedtem vissza ezt a csodálatos, harcos tövest.

Reggelig már nem volt több kapásom. Attila még fogott pár kisebb pontyot, többször felébredtem jelzője hangjára.

Ősszel ismét találkozunk!

Reggel nyolckor összepakoltunk és befejeztük a horgászatot. Tudtam, hogy a tóban benne van, de nem gondoltam volna, hogy két nap alatt ennyi és ilyen gyönyörű halakat is fogunk egy nem egyszerű tározóból.

Nagyon gyorsan elteltek a napok, ismét tanultunk és lesznek dolgok, amit legközelebb máshogy csinálunk. Mindig kell próbálkozni, mert lehet, hogy egy apró változtatáson múlik a siker!

A Carp Friend Baits csalik ismét bizonyították fogósságukat! Nyugodt szívvel ajánlom mindenkinek, mert minden körülmények között megtaláljuk a megfelelőt és minden vízen megállják a helyüket!