Horgászok küldték : 1 Híján 20!

Évről-évre örömmel és nagy reményekkel tele látogatok el arra a vízre ahol végérvényesen megfertőzött a bojlizás, a céltudatos nagypontyhorgászat.Ez egy különleges kapocs köztem és a tározó közt .. „kötelességemnek" tartom évente legalább egyszer meglátogatni , hiszen ennyivel tartozok neki..és idén sem hagyott cserben Baranya gyöngyszeme!

1 Híján 20!

A horgászatot július végére és 4 naposra terveztük."Kis" csapatunk időközben 7 tagúra bővült, így alaposan felvértezve vágtunk neki a kényelmesnek semmiképp nem mondható, bő két órás útnak.Gyors jegyváltás és információ gyűjtés után indultunk a kiszemelt és lefoglalt horgászhelyünkre.Érkezésünkkor kissé bosszúsan tapasztaltam, hogy az árnyasnak vélt helyen lévő két fát a vihar kidöntötte, valamint meglehetősen elhanyagolt, gazos hely fogadott.Gyorsan értesítettük az ügyeletes halőrt, aki rövid időn belül komfortossá alakította helyünket.

Road to Hell..tele reményekkel!

Az előttünk elterülő hatalmas nyílt terülteten akadó nem található, de ez az egész Merenyei-tározóra általánosságban elmondható, valamint az is, hogy a halakat a tó közepén a mederben keresi a horgászok jelentős többsége és ott is tartózkodnak előszeretettel.A taktikánk rendkívül egyszerű volt.Csónakos helykeresés során az iszapos és a kemény részek találkozására tettük le bójáinkat, ferde sávosan.Etetésre nagyméretű 22mm es halibut pelletet használtunk, valamint vegyes magkeveréket, kisebb méretű pellet mixet és természetesen bojlit.Horgászat előtti hetekben találkoztam Horváth Csabával a Carp Friend Baits csalik gyártójával aki készített pár új fajta teszt csalikat amiket ezen a horgászaton vetettem be előszőr.A bójákat alaposan megszórtuk maggal ,köré pedig a nagyobb méretű pelletet és bojlit szórtuk.
Rövid sátor állítás és szerelés után már húztuk is be botjainkat a kiszemelt helyekre.Megfelelő helyválasztásunkat igazolta társam rövid időn belüli kapása.Akasztás után csónakba pattantunk és üldözőbe vettük halunkat.Rövid viaskodás után azonban meglépett titokzatos érdeklődönk..
Épphogy kikötöttünk csippanás a bal oldali botomon, majd folyamatos húzásnak emelhettem be..Élvezetes fárasztás után elsőre egy csodálatos 12 kilós halat fotózhattunk.

Soha rosszabb kezdést!

Időközben megérkezett az időjósok által ígért számunkra oly ígéretesnek vélt hidegfront.A tározó jól ismert arcát mutatta, hiszen hatalmas hullámokkat korbácsolt a változás szele.Még nagyobb elánnal vetettem bele magamat a horgászatba, tudtam nekem küldetésem van most és ha Fortuna is mellém szegődik megfogom a hőn áhított 20kg feletti halamat.

Vihar előtti csend..

Minden botunk a helyére került így kényelmesen foghattunk neki Édesapám által készített fantasztikusan finom vaddisznó pörköltnek.Vacsora közben örömmel tapasztaltam a halőr érkezését..(talán az elmúlt évek botrányos hallopásai kapcsán felerősödött a tavon az ellenőrzés.)

Fejedelmi lakoma..

Az est hátra levő része beszélgetéssel telt, valamint szépen fogtuk egész éjjel kisebb megszakításokkal a halakat 5-9kg közötti súlyban.Élvezetes volt a kisebb pontyok fárasztása, de nem értük jöttem.Úgy döntöttem 3 bójámból 2-nek új helyet keresek.Egyiknek azonnal találtam egy jónak vélt helyet, kicsit iszaposabb részen..gondoltam miért is ne? Másik bójámnak sokáig kerestem a helyet, mire találtam egy nagyon ígéretes, márgás-gödrös teljesen kemény kb. 1,8 m-es vízzel bíró helyet. Gondoltam is egyből..innen fog jönni a BIG ONE! Az iszapos helyre lerakott bóját gyorsan meg is szórtam kb. 5kg magkeverékkel, míg a másikra kizárólag tört bojlit(vegyesen fűszeres-büdös) és nagyméretű halibut pelletet szórtam kb 1kilót.
Kiérve a partra gyorsan újracsaliztam az összes botomat ugyan azzal amivel etettem , 1 szem süllyedő 20mm- es különböző fűszeres valamint májas jellegű teszt bojlikkal, melyeket Csaba bocsájtott rendelkezésemre. Valamint CFB Full Liver valamint Red Army pasztát melyek tökéletesen működtek itt is..Az 1 szem bojlit felpasztáztam kb 40mm-re valamint még be is paníroztam Full Amino pordipbe.Később halanként jelentősen már nem etettem kizárólag 1-1 marék tört bojlit valamint pelletet.

Favorit csali

Döntésem helyessége azonnal beigazolódott, hiszen mindhárom botomra szinte azonnal kapás jelentkezett, ráadásul 10kg feletti pontyok személyében!Édesapám és Öcsém is kivette részét a horgászat illetve a fárasztás és a halakkal való kíméletes bánásmód öröméből.

Közös fogásunk

Csodálatos pikkelyesek érkeztek az új helyekről és a csalira.

..különböző színben..
..változatos méretben..
..változatlan szépségben!

De az igazán kapitális, hőn áhított hal váratott még magára..de éreztem, hogy valami különleges történni fog!A szokásos ceremónia után egy kis pihenőre tértünk.Éppen legmélyebb nagypontyos álmomat törte meg a számunkra oly kedves hang..amikor a jelzőnk az életéért visít!Brutális erejű kapásra ébredtem a hajnal még szürke fényeiben.Nem tétováztam, megemeltem botomat, de ekkor még semmit sem észleltem ellenfelem erejéből.Szépen komótosan haladtam halam fölé.Ahogy utolértem, meglepődve tapasztaltam, hogy szinte alig ment arrébb a bójától.Szépen türelmesen várt, majd első emelésemre könnyedén szépen megmutatta nekem kivel is mertem kikezdeni.Kemény 20perces fárasztás után már mutatta magát, azonban rossz előérzetem támadt mikor hatalmas farok úszójával elkezdte zsinóromat „pengetni".Próbáltam megmeríteni, ami nagy nehézségek közepette sikerült!Örömömben belekiáltottam a párás hajnali ködbe..MEGVAGY!Szépen lassan kieveztem..élveztem a pillanatot, minden egyes miliőjét megakartam ragadni, magamba szívni! Kiérve már várt a csapat..mérleg mérőzsák, minden előkészítve.A halam nem érte el a bűvös határt, de cseppet sem érdekelt, hiszen gyönyörű aranyszínű, fekete hátú tükröst fotózhattunk a felkelő nap fényeiben..Beszéljenek a képek!

Öreg Harcos
Kíméletesen, kényelmesen..
Hatalmas hal..
Köszönöm az élményt!

Harmadik napunk kényelmesen telt..kisebb amurok borzolták a kedélyeket a magos etetésről, élvezetes fárasztásokat biztosítva számunkra.

Merenyei Vízi Szörny szákolás előtt
1 Híján 20!
Az amurokat ki sem vettük a vízből..egy gyors fotó és úszhattak is vissza társaikhoz..

Unalmas pillanataimban természetesen szereltem is.

Jó minőségű..
1 Híján 20!
..rendkívül egyszerű, de hatékony megoldások híve vagyok !

A túra hátra levő részében különösebb esemény nem történt..változatlanul jókat beszélgettünk, sütögettünk és egyszerűen csak jól éreztük magunkat.

Pár kép végezetül:

„Bojlis hagyomány"
Kora reggeli töves
14 kg feletti tükrös..
Vigyázzunk Rájuk !
Dupla dinamit
Egy kis csónakázás..
Viszlát !

Végezetül csak annyit mondanék még, hogy vigyázzunk az ilyen szép halálománnyal bíró vizekre és lakóira..valamint azt, hogy bízzunk a csalinkban de merjünk változtani lépésről-lépésre a siker érdekében..Köszönöm szépen megtisztelő figyelmeteket..remélem élvezetesre sikerült első írásom és nem utolsó sorban köszönöm Csabának a teszt csalikat!

Sziasztok, Viszlát Merenye.. hamarosan találkozunk!