48 óra alatt fent is és lent is

Egy sikertelen peca után egyik barátommal hamar egy vendetta mellett döntöttünk, és már következő héten ismét kimentünk egy másik tóra a közelben. Az idő igencsak alkalmasnak tűnt a horgászatra (nagy északi szél és egy drasztikusabb visszahűlés főleg este).

Ám a lehűlés ellenére mi a sekély vizet választottuk. A hely akadókkal tűzdelt és 100 méterre egy meder található ami 2.7 méterről 3.2-re csökken majd vissza. Ennek a túloldalára helyeztük el a bóját, az árokba pedig a végszerelékeket. Kezdésnek megszórtam 10 kg főtt vegyes maggal (kukorica, kender, borsó, búza, len, rozs, árpa) és másfél kg bojlival. (Redarmy, Birdfood és Amino-liver)

Kezdődhetett a peca.

Kezdésképp egy dupla 24 es Redarmy, a másik botra pedig egy szem 24 es Deep Sea egy szem 16-os ananászos sárga pop-up al tűnt a megfelelőnek.

Miután a botok a helyükre kerültek rá egy órára a dupla 24 es Redarmy-ra jött is egy jobbnak tűnő hal, de megakasztás után nem sokkal elment.

A nap folyamán sorban érkeztek a kapások de sajnos mind kisebb testű 1-2 kilós ponty volt.

Akadt azért köztük még 3 jobb hal is, de csak egy jött ki a partra.

48 óra alatt fent is és lent is

A szájszéles akadás arra a következtetésre kényszerített, hogy a nagyobb halak nem táplálkoznak rendesen és a csalik cserélgetése mellett a végszereléken is változtatni kell.

Kombináltunk össze vissza... Csalik íze mérete, felkínálása, horgok előkék, ólmok, de mind hiába... Éjjel már a kisebbek is elültek. Másnap délelőtt elmentem frissíteni a készletet és addig a halak is megkapták az esélyt, hogy meggondolják magukat és megjöjjön az étvágyuk. Visszaérésemkor mind 2 botomra aminolivert raktam fel ami egy általam elkészített anyagban ázott 2 hete.

Egy szem 30-as, illetve dupla 24-es méretben történt a csali kombó. A behúzást követően 10 perccel érdekes jelenségnek voltunk tanúi vagy csak puszta véletlen volt hogy a 4 bot balról jobbra egymás után elfüstölt és mind 10 kg feletti halak voltak.

48 óra alatt fent is és lent is

Én úgy gondolom, hogy megjött a kapókedvük és egy rajban végigvonultak az árokban.

Megjöttek a halak!!! Indulhat az igazi peca. A botok újrahúzása után ideig óráig ismét nem volt kapásunk.

A nappali órákban néhány 6-8 kilós példány törte csak meg a csendet. Mivel nálam elültek a kisebb pontyok és úgyis jött az éjszaka, úgy döntöttem kicsit merészebb csalit rakok fel és ismét szórok magot a csali köré. Ezúttal dupla 24-es Amino-liver került a horog alá bepasztázva. A pasztát a parton készítettem el egy bojli őrlő és 3 szem Amino-liver segítségével.

48 óra alatt fent is és lent is

A taktika úgy tűnt jól működik mert arra a botra sorban jöttek a szebbnél szebb halak. Még a tó egyik hatalmas tőpontyához is szerencsém volt.

Annyira megindította a halakat ez csalizás, hogy 3 órán belül 6 db nagy testű halat sikerült kifognom, amiből 1 kiemelkedően nagy volt. Az egyetlen zavaró dolog az volt csupán, hogy aludni nemigen tudtam. A fotósom se akart felkelni az utolsó 3 halamat szákolni és fotózni. Mi tagadás, én is szerettem volna aludni, ezért úgy döntöttem, hogy nem húzom vissza a botomat.

Hajnalban a bent maradt botomra egy kisebb ponty jelentkezett csak.

48 óra alatt fent is és lent is

Reggelig már nagyobb halat nem sikerült fognom csak a szokásos 1-2 kilós példányok jöttek.

Összegezve a 48 óra horgászatot jó volt kit maradni és kivárni, hogy mekkora különbség van nap és nap között időjárás változás nélkül.

Jó kis revans, és kellemes időtöltés volt ez a hétvége, köszönet Tominak a segítséget és a jó pecát.