Óriások dobótávon

Minden horgásznak megvannak a kedvenc, bevált csalijai szinte minden időszakra és mindig ott motoszkál bennünk, hogy hátha van olyan csali, ami esetleg nagyobbakat ad vagy többet fogunk vele. Arról nem is beszélve mi van ha a tuti, ami már sok nagy halat adott és az adott vízen az adott időszakban remekül vizsgázott, egyszerűen hallgat és nincs rá kapás. Ilyenkor szívesen nyúlok a vésztartalékhoz és most nagy meglepetésben volt részem, mondhatni új kedvenc született!

Nagy reményekkel vágtam neki júniusi túrámnak és egész úton azon gondolkodtam hogy vajon hova fogok tudni ülni és az általam készített csalik hogy fognak muzsikálni.  A jól bevált CFB Full Liver – Squid-et vittem magammal  15kg-ot a négy napra és CFB Deep Sea World –10kg mennyiségben 18mm legörgetve. Sötétedett mikor a tóhoz értem, iszonyat szúnyoginvázió fogadott. Este 20:00 órakor még mindig 28 C fok volt és hemzsegett az horgász életét megkeserítő mosquito mindenhol. Két óra alatt sikerült az egész tábort felállítani és leadtam legalább 1 litert vért a kis dögöknek. Sötétben még etettem katapultal és mind 3 botra Liver – Squidet raktam.  Teljesen eseménytelenül telt az éjszaka, de titkon nem is bántam mert hullafáradt voltam.  Reggel a nap sugarai ébresztettek és nekiláttam egy nagyobb alapozó etetésnek.

Óriások közé dobni és megfogni őket

Szűk kis tábor, amihez most már sok emlék fűz.

Csali frissítés is megvolt de valami apró kis hang azt súgta hogy az általam ritkán használt kagylós bojliból is rakjak az egyik botra.  Nyolc órára beetetve bő 3kg bojli és a friss csalik is a helyükön voltak. Tíz óra magasságában a kagylóst elhúzta valami szép komótos lassú kapással, ahogy szeretjük! Bevágás után megállt a kezemben a bot és lassú, húsz perces fárasztás végén szép tükrös pihegett a merítőben! Első halnak nem is rossz.

18kg

Újra csalizás, dobás és a csali az etetés közepén landolt. Egy csendes óra után megismétlődtek az események. Lassan elindul vele, bevágás és hosszú fárasztás veszi kezdetét. Mónit beküldtem a vízbe szákolni, mert éreztem, hogy jó hallal van dolgom és minél előbb szerettem volna a halat a hálóban tudni. Szinte az első merítésre győzelem. Be kellett mennem a halért a vízbe, mert hálóstul nem mertem kiemelni és a pontymérlegelővel vittük a matracra.  A digitális mérleg 20.70Kg – os pikkelyest mérhetett, és még egy nap sem telt el az érkezésünk óta!

Kagylós meglepetés.

20.70 Kg

Imádom a hatalmas pikkelyeseket!

Most tudatosult bennem hogy a Full Liver -Squid teljesen érintetlen, ezért gondolkodás nélkül le is került a hajszálelőkéről és mind három botra kagylós Deep Sea World csali ment. Délutánra megérkezett a horgászok rémálma, strandolók tam tam zenével, ami persze bömböl a kocsiból és néha a gutaütés határán voltunk.  A nagy halak odébb is álltak és két kisebb tette látogatását a délutáni tikkasztó forróságban.

11.50 Kg

Remek genetikájú 15.80 Kg – os

Este hét óra felé mögöttünk igen mérges és agresszív felhők gyülekeztek, ált a szél és még a fűszál sem mozdult. Igazi párás dög meleg volt. Egyszer csak egy hideg széllökés ment végig a tavon és látszott hogy a fekete felhők mindjárt fölénk érnek. A szél tombolni kezdett és a nappali világosságból este sötétség lett egy pillanat alatt.

Ítéletidő kezdete.

Elkezdtünk veszettül pakolni, mert már csöpögött is az eső és akkor megtörtént….. PPPPÍÍÍÍÍÍÍÍ a középső botomat agresszíven és folyamatosan húzta a hal, bevágtam és ment tovább mint a mozdony. Tudtam, hogy nagy hallal van dolgom csak oldalazott és húzta a féket megállás nélkül. Elért minket Zeusz haragja. Villámlott, szakadt az eső, fujt a szél és hál istennek a strandolóknak nyoma sem volt addigra!

Nem mindennapi harc az elemekkel és a hallal.

Tarajos hullámok közepette bő félóra múlva sikerült kihúzni a halat a tó közepéről és szákba terelni.  Természetesen vízbe kellett menni a halért és úgy vittük a matracra. A nem mindennapi tükrös sötét aranysárga hal súlya 23.30kg volt, nem jutottam szóhoz a szakadó esőben.

Bámulatos hal!

23.30 Kg

A fényképezéssel nagyon kellett sietni, mert féltettem a fényképezőgépet és ha beázik akkor sok bosszúságot és mérget okozott volna.

A vihar távozása után megint kivilágosodott , és megtörtént az esti etetés és a csali frissítés. Éjszaka két kisebb ponty keltett fel mély álmomból, de a horgot még a parton kiakasztottam a szájukból. Reggel kimerülve, de éhesen keltem, Móni gondoskodott az energiáról!

Bőséges reggeli!

Kacsacsalád is velünk evett.

Szokásos rituálé vette kezdetét: etetés, újra csalizás, de a halak nemigen mutatkoztak. Fülledt meleg idő volt és érezni lehetett, hogy a légnyomás sem nekünk kedvez. Még a szúnyogok is előjöttek délelőtt.  Dél körül tiszteletét tette egy 9 körüli tükrös, pár közös kép után távozott is. Délután végre jó kapásom volt, amit elég hamar szákba tudtam terelni, mert nemigen védekezett. Őt is tíz körülinek tudtam volna be, de a mérleg 18 kiló felett mutatott.

18.10Kg tükrös.

Estére jött egy kis felhő és besimult, elkezdett csöpögni az eső és érezhetően hideg lett.  Éjjel aktívabb voltak a halak és mikor pont mély álomba zuhantam volna mindig elhúzta az egyik botot. A sok apró között két szebb volt azokat meg is örökítettem.

Kis púpos.

14.20kg éjjeli látogató.

Reggel sajnos nem tudtam időben kikelni az ágyból, mert melós volt az éjjeli peca, fél 10 magasságában másztam ki a sátramból.  Gyors kávéfőzés és ment minden a megszokott kerékvágásban.  Csalinak még mindig a CFB  Deep Sea World –használtam és ha ilyen szépen adja a halat felesleges és butaság lenne mással próbálkozni. Kis tenyeres ponty is felkapta a 14mm-es méretet, térdig vízben állva eresztettem vissza a halat. Dél körül  a kedvenc kapásom volt: lassan elindult a hal és látszott a damilon hogy oldalazik, mint egy nagy lassú mozdony PÍ PÍÍÍ PÍÍÍÍ PÍÍÍÍ Sírt a Foxom, botemelés és abban a pillanatban nyitottam a féket, mert már húzta volna ki a kezemből a botot 130 méteren. Oldalazva lopta a damilomat és csak ment a tó közepe felé. Lomhán és lassan jött, sehol egy fejrázás csak komótosan tartotta magát a mélyben a súlyánál fogva. A part előtti törés 1 méterről 6 méterre törik le és mikor elérte a hal a törés alját csak sétált fel és le , sehogy nem tudtam felhúzni. Több mint tíz perc birkózás után lassan elkezdte hagyni magát felhúzni és néha már meg megcsillant a kristálytiszta vízben a hal. Móni meg is jegyezte, hogy hatalmas hasa van a halnak, combig vízben állva izgatottan várta, hogy a szákolhassa már. A ponty végül feladta a harcot és engedte, hogy a szákba irányítsam. Egyből beugrottam mellé a vízbe és fentről láttam, hogy a hal nem mindennapi hatalmas, vastag és tömege van. Nem kis erőfeszítés volt a matracig elvinni, biztonságba helyezni és végül lemérni. A digitális mérleg 26.70Kg-ot mutatott egyszerűen nem hittük el és mindketten örömujjongásba kezdtünk…. A hal hagyta magát, mert dögre volt fárasztva, de igyekeztünk a fényképezéssel, hogy minél hamarabb vissza tudjuk vinni a vízbe!

26.70 Kg

Óriások közé dobni és megfogni őket

Nehéz volt megemelni és megtartani is.

Hatalmas hasa volt.

Focilabda!

Közös vizes kép.

Gyönyörű hal, viszlát!

A nagy örömre tölteni kellett egy pálinkát és még mindig nagy izgalommal néztük vissza az elkészített képeket. A bedippelt csalikat már majdnem mind elhorgásztam, ezért csinálnom kellett a következő adagot hogy kitartson a horgászat végéig. Délután még egy fehéresebb halat sikerült kamera elé állítani, melynek súlya 17 kg körül volt.

17.10 Kg

Mi a kakukktojás a képen?

A kíváncsi hattyúk beleúsztak a háttérbe miközben a halat fényképeztük, de jól mutatnak a fényképen így utólag visszanézve.

Este elkezdett esni az eső és nagyon lehűlt a levegő, hajnalban egy merő pára volt a sátorban minden és az eső csak ömlött megállás nélkül. A hal teljesen megállt és amúgy sem lett volna kedvem szakadó esőben bármit is csinálni. Reggel borús, szeles komoridő fogadott, de legalább már elállt a csapadék. Jöttek mentek a felhők és áprilisi hideg köszöntött be. Bőségesen ettem katapultommal mert már az utolsó 24 órába léptünk , csalim nagyon fogyóban volt már csak pár kiló volt a háló alján katapultozás után. Reggel 9re a szokásos bő 3kg bojlinak a belövése végén voltam, mikor elhúzta a középső botot. Bevágás után lassan oldalazott és hagyta magát húzni, de félúton azért megmutatta hogy igenis tud lehúzni a dobról némi zsinórt ha szeretne.  A hal mikor feljött a felszínre vadul védekezett a szák előtt és jópár kirohanást produkált, míg végre meglett. Első ránézésre darabosnak tűnt a hal, de mikor a matracra fektettem tudtam hogy20+. Nem tévedtem, 21.20Kg lett a hivatalos súlya. Borongós időben remek képeket készítettünk a halról.

21.20 Kg

Tökéletes!

A másik két botot is frissítettem a frissen dippelt bojlikból.

CFB Deep Sea World - 14 mm dipbe áztatva

Délelőtt csak egy kedves hattyú látogatott meg minket, mely minden nap jött egy kis potya kajáért. Hajlandó volt kijönni a partra és testközelből kunyerálni a kaját, igazi kuriózum volt.

Szelíd hattyú, egy kis kajáért bármit.

Szokásos deles kapásnál egy kis kerek kölyök ponty vettem fel a kagylós csalit.

11.80 Kg

Valahogy elhúzódtak megint a nagyobb halak vagy csak lefogtam őket az etetésről nem tudom. Csalit már nem akartam váltani mert igen szépen muzsikált az új kedvenc .

15.60 Kg Búcsúhal.

Délután egy kétárnyalatú pikkelyessel hozott össze a sors, ami méltó befejezése lett ennek a nem mindennapi túrának. Nos, panaszra nem lehet okom, az biztos , hogy  Deep Sea World bojli és dipp  most már állandóan nálam lesz a táskámban. Sosem fogjuk teljesen kiismerni bajszos barátainkat, mert attól félek, hogy jövőre megint változik a szájízük és csak kukán fogok ülni a botjaim mellett,folyamatosan változtatni kell most a Deep Sea World bojli mindent vitt és a saját kedvenc  a Full Liver – Squid semmit nem adott  , de ettől nekem még örök kedvenc marad!  Jó kísérletezgetést és sok nagy halat kívánok mindenkinek!

Írta: Knitli Sándor

Fényképezte: Gál Mónika

CFB Hungary Team – Barátságban a halakkal!