Barátságban, azaz egy újonc első élményei a bojlis versenyek világában

Mióta az eszemet tudom szeretek horgászni. A bojlizásba két évvel ezelőtt kóstoltam bele, és azóta a rabja lettem. Már régóta érlelődött bennem, hogy egy versenyen is kipróbáljam magam, csak a megfelelő társra kellett várnom, akire a CFB ismert közösségi oldalán keresztül rá is találtam. A kiírt versenyek közül a nagylóki Piroska tóra kiírt III. MAPOK Baráti Bojlis Kupára esett a választásunk, nemcsak a tó közelsége miatt.

A verseny 2015 április 18-20-ra volt kiírva. Csapattársammal, Bula Jánossal (Gordi) tulajdonképpen személyesen a versenyen előtt egy héttel találkoztam először, de akkor már jól ismertem, hiszen a legnagyobb közösségi oldalon régóta tartottuk a kapcsolatot.

Az első találkozásunk során ellátogatunk a verseny helyszínére, felderíteni a tavat. A festő szépségű környezetben elterülő tó hal faunája: ponty, amur, csuka, compó. Fő hala a ponty, a vízben évek óta itt nevelkedett 15-20 kg feletti példányok is megtalálhatók. A szabályzat szerint csak az 5 kg feletti pontyok számítottak a mérlegelésnél.

Barátságban, azaz egy újonc első élményei a bojlis versenyek világában

A tó partja nádfallal szegélyezett, és ezek között mesterségesen kialakított állások gondoskodnak a megfelelő horgászhelyről.

Táborhelyünket is ennek megfelelően alakítottuk ki.

A verseny első napján érkezési sorrendben kihúztuk a helyeket. Még a húzás előtt megbeszéltük, hogy a kíméleti zóna melletti, 12-es számú hely a legszimpatikusabb mindkettőnknek. Újoncként a bojlis versenyek világában Gordi átengedte a húzást nekem, és nyolcadik húzóként sikerült is a 12-es helyet megkaparintani.

A versenyre mindketten CFB-s csalikkal készültünk. Én a Red Army, Full Liver és a Green best-re bíztam a verseny eredményét, Gordi szintén a Red Armyt és Red Livert részesítette előnyben. Mindegyik csaliból készült főzött és oldódó változatban 16 és 20 mm-es méretben. A csalikat a verseny szabályzatának megfelelő szereléken kínáltuk fel.

Barátságban, azaz egy újonc első élményei a bojlis versenyek világában

A fő hangsúlyt mindketten a már sokat bizonyított Red Army-ra fektettük. Erre a versenyre próbáltam ki először a Pontyvilágban olvasott csalizó bojli főzési trükköt, azaz a bojlikat egyenként alufóliába csomagolva főztem meg. Kicsomagolás után tapasztalhatóan intenzívebben megmaradtak ezekben az ízek és aromák.

A húzott helyszínnel szemben lévő nádasnál tapasztaltunk nagyobb halmozgást, ezért ezt részesítettük előnyben a verseny során. A halak a kapások során ezt a nádast választották menekülési útvonalnak is. A nádfal közelsége miatt sajnos sok halvesztésünk volt.

Az április 19-én reggelre mért -4 ˚C nem várt eseményként nehezítette a horgászatot a kíméleti zónában lévő sekély víz lehűlésével. Ezen a napon csak a délutáni órákban értünk el először kapást a felmelegedő időjárásban.

Barátságban, azaz egy újonc első élményei a bojlis versenyek világában

Utolsó éjszaka csak a fóliázott Red Army-ra érkezett kapás, ezért az összes botunkat ezzel csaliztuk föl. A verseny utolsó órájában sikerült fognom egy testesebb pontyot, amiről a mérlegelés során kiderült, hogy a verseny legnagyobb hala. Saját méréskor 10,30kg-ot mutatott, de mivel a bölcsőbe helyezéskor látszott rajta, hogy az etetésen táplálkozott és folyamatosan ürítette a megemésztett bojlit, ezért kértünk egy külön mérlegelést, hogy minnél nagyobb súllyal kerüljön beszámításba, mert az addigi legnagyobb hal 10,18 kg volt. A kért mérlegelésnél már csak 10,25 kg-ot mutatott a mérleg.

Elért eredményünk a verseny 2. helye és a legnagyobb hal díja. Természetesen számomra a sok élmény és a tapasztalatszerzés is meghatározó volt.

Köszönet a CFB-nek a kiváló minőségű alapanyagokért, és külön köszönet Gordinak, hogy ismeretlenül is bizalmat szavazott erre a versenyre. Mivel nagyon jól tudtunk csapatban dolgozni, ezért már megtörtént a következő versenyre való nevezésünk is.