Merenyei kalandok

Elérkezettnek láttuk az időt, hogy egy teljes hetet a természet lágy ölén, a hobbinknak szentelve töltsünk el. Úti célnak Merenyét választottuk, ami híres méretes halairól. Már egy éve terveztük ezt a túrát, ami egészen jól sikerült.

Augusztus 17.-én érkeztünk meg Baranya Gyöngyszemére, vagyis a Merenyei horgásztóra. Egy sekély pálya volt lefoglalva nekünk a tó végében. A mederfenék tiszta, sehol egy akadó. A horgászállás két szélén nádas található. A tógazdákkal beszélgetve megtudtuk, hogy nagyon messze 250-300 méterre kell behúzni a botokat. Így én a 250méteres távra tettem le a bójám, míg csapattársam olyan 190-200 méterre.

Horgászállások egy idilli környezetben

A tó 120 hektáron terül el. Halállománya méltán híres, több kapitális méretű hal is kikerült már belőle. Legnagyobb esély ponty megfogására van, de nem kizárt az amurok, harcsák kifogása sem. A bojlis, nagyhalas horgászatot űzzük csapattársammal évek óta. Kedvenc csalim a Full Liver, Red Best Liver és a házi készítésű fűszeres bojlik.

Full Liver bojlik szárítás alatt

Hóember csalizás

Etetésnek egy kiló Red liver bojli volt az indító a bója jobb oldalán, a bal oldalán pedig saját készítésű Frankfurti kolbászos bojli, szintén egy kiló jól szétszórva és még halibut pellettel dúsítottuk az etetést. Magot nem akartunk szórni, nem akartuk odavonzani a keszegeket, kárászokat és a kisebb pontyokat az etetésre. 1-1 botot elhúztunk a bója jobb és bal oldalára és eggyel pedig a nádszéli surranó pályát erőltettük. A halak általában hajnalban voltak a legaktívabbak.

Hajnalban folyamatos húzós kapásra emelhettem rá, éreztem, hogy nagy hal be is kellett menni érte csónakkal.  Egy gyönyörű 11,20 kg-os pikkelyes tőponty volt, akinek a saját készítésű kolbászos bojlim kellett.

Első 10 kg fölötti halam Merenyén

Aznap 1-2 órára rá elfüstölt a Squid-Liver + ananászos pop up-al csalizott végszerelék, amivel egy gyönyörű pikkelyest fogtam, ami szintén 11,20 kg-ot nyomott a mérlegen.

Egy igazán ritka csempe szájú tőponty

Hajnalban ismét a Full Liveres etetésen felkínált Squid-Liver+ananászos pop-up volt a nyerő csali. Egy gyönyörű amurnak örülhettem, ami a mérlegen 13,20 kg-ot nyomott. A boldogságom határtalan volt, mert még ekkora amurt soha nem fogtam.

Egyéni rekordomnak számító amur

Reggel a saját készítésű kolbászos bojli volt a fogós egy 6,80-as tükröst hozott, utána meg egy 4,5kg-os pikkelyest. Amíg fárasztottam, a Full liveres etetés is elfüstölt, ezért ami éppen kezemben volt bot azt csapattársam vette át és ő fárasztotta ki a halat. Én az új jelentkezővel küzdöttem, ami utólag kiderült a túra legnagyobb hala lett 14,50 kg-os súlyával.

Túra legnagyobb hala

A nap déli órájában a Full liveres etetés adta a 11,70-es tükröst, a csali mi más lehetett volna, mint a Squd-Liver+ananászos pop-up. Nagyon meggyőzött engem ez a csali.

Egy gyönyörű tükörponty

Utolsó este 1-fél 2 felé a Full liveres etetésre lerakott (mivel elfogyott a Squd-Liveres tesztcsali), Cream Dream nevű csaliból raktam fel egy szemet egy ananászos pop up-al. Meg is lett az eredménye, egy kereken 12 kilós pikkelyes ponttyal zártam az első komolyabb horgásztúránkat.

A túra utolsó hala ez a gyönyörű pikkelyes

Összességében a túra jól sikerült, bár az időjárás kicsit megviccelt minket. Az eső az első két napban esett és melegnek sem volt mondható az idő. Csapattársammal úgy döntöttünk, hogy nemsokára visszatérünk a Baranya gyöngyszemére.