Szezonkezdet Palicson

Tavaly október elején horgásztam utoljára, így már nagyon vártam az áprilist, amikor is Zsolt barátom meghívására ellátogathattam Palicsra egy 3 napos túrára. Kevés szabadidőmben inkább a mély bányavizeket részesítem előnyben, most azonban kivételt tettem és szerencsét próbáltam ezen a kisebb vízen is…

Többek tanácsára kicsi csalikkal készültem. Ennek megfelelően 10-14-16 mm-es bojlikat vittem magammal és 20-as oldódókat. Pelletből 4 mm-es halibutot és 11mm-es CSL-t rendeltem még Csabitól. Zsolt érkezésünk után még adott egy nagy vödör lefőzött magmixet is, amit ezúton is szeretnék megköszönni!
Mivel 5 hely volt egymás mellett lefoglalva ezért sorsoltunk, nekem a 15. hely jutott. Első ránézésre tetszett a hely, kényelmesen ki tudtam alakítani a tábort.

Szezonkezdet Palicson

Általában dupla 24-es golyókkal horgászok, most azonban a táskámban lévő rengeteg kisebb méretű bojli közül szerettem volna minél többet kipróbálni. Horgokból is kisebb méretűeket kötöttem, és kivételesen egy lágy előkezsinórra esett a választásom.

Mindegyik szerelékemet így alakítottam ki.

Csalik, melyeket teszteltem…

… az előkéken.

A csalizó bojlik, pop upok mellett vittem főzött bojlikat is 14-16-os méretben. Volt nálam pár kiló Green Beast, Cream Dream és Birdfood is. Sőt Csabi is meglátogatott és kaptam még egy kiló oldódó Cream Dream bojlit is.
Az etetőhajóba minden behúzásnál egy kevés magmix került. A büdös vagy fűszeres csali mellé etettem halibut és CSL pelletet is, az édes mellé csak CSL pellet került. A főzött és az oldódó bojlikból csak néhány szemet tettem a hajóba széttörve.

Szezonkezdet Palicson

A magokat és a CSL pelletet Feeder Liquiddel locsoltam meg.

Első nap délelőtt 10-11 óra körül sikerült behúznom, alig fél óra múlva jött is az első kapás a 10mm-es Red Army csalizó bojlira, nagyon jól ment a hal, nem rángatott csak a nagy súlyt éreztem, de sajnos félúton lemaradt. Visszahúztam, majd kis idő elteltével az újabb kapás a 10 mm-es Krillre érkezett, ami egy 5 kiló körüli nyurga volt. Estig még egy szép tövest sikerült fognom a Krill és a Sqiud pop up kombóval, melynek súlya több mint 14 kiló volt.

Ez a hal koloncos volt, egy 90 grammos ólmot és 3 !!! előkét cipelt magával. Az egyiken a horog alatt még egy fél pop up is volt.

Szezonkezdet Palicson

Éjjel egy ejtős kapásom volt, ami nem akadt meg. Másnap jelentős lehűlés jött, a halak tovább táplálkoztak, azonban a középen lévő akadó sorról a délelőtti órákban nem sikerült kapást elérnem. Ez valószínű annak volt köszönhető, hogy a szemben horgászóknak nem volt etetőhajója és sokat spomboztak a tó közepére, ami megzavarhatta a halak… amint rövidebbeket húztam egyből jelentkeztem a pontyok. A második napon 6 kapásig jutottam, amiből 5 halat sikerült megfognom. Dél körül volt egy kapásom, alig hogy elkezdtem fárasztani, elhúzta egy újabb hal a második botomat is. Zsolt a segítségemre sietett, de rövid időn belül lemaradt a ponty. Kitekerte a szerelékemet, de még nem volt ideje letenni a botot, amikor a harmadik jelzőm is megszólalt, így folytatódhatott a dupla fárasztás, melynek végén egy 12-es és egy 13-as pontyot fotózhattunk.

A legnagyobb halamat is ezen a napon fogtam, egy 15,3 kilós töves személyében.

Ez a hal egy megvágott 16 mm-es Green Beast és egy 8*10 mm-es Cream Dream pop upra jött.
A halak nagyon erősek voltak, 10-15 perces fárasztást követően is gyakran még a fotózás során is küzdeni kellett velük.
A következő éjszaka ismét csendesen telt. Korán reggel jött egy ponty, de után sokáig semmi. Délután az oldódó bojlikkal is elkezdtem csalizni. Mivel a szemben horgászók összepakoltak, ezért ismét a középen lévő fás részt céloztam meg a hajóval. Nem is kellett sokat várni a kapásokra. 5 vagy 6 halat délután kb. 2 óra leforgása alatt fogtam az oldódó bojlikkal. A legtöbb kapásom a Krillre volt. Igaz a főzött bojlik esetében is a Krill volt a nyerő, ami mellé gyakran tettem egy kis Squid pop upot. De a Red Dream oldódóval és a 10 mm-es Red Army csalizó bojlival is többször voltam eredményes. Kétszer is volt dupla kapásom vasárnap, mivel mindkét esetben volt segítségem, így ezeket a halakat is sikerült partra terelni. Ezen a napon 14 kapásig jutottam, több 12-13 kilós pontyot is mérlegeltem. Egy elég „egyedi” tükrössel is sikerült fényképező elé állnom. Nagyon rövid, torz teste volt, de ennek ellenére 10 kiló fölött mérlegeltük és nagyon jól tartotta magát…

Este már csak két botot húztam be, mindkettő elsült fél 10-ig, két kisebb nyurga volt a tettes mindkét esetben. Ezek után már újra sem húztam, inkább aludtam egy jót. A többiek pecáztak éjszaka is, bal oldalamon Zsolt több mint 10 pontyot fogott reggelig, 17 kilós volt a legnagyobb. Jobbról János és párja pedig több szép amurt mérlegelhettek az éjszak, egészen 14 kilóig… Én nem vagyok hozzászokva az ilyen kapásdömpinghez – gyakran egy egész hét alatt van annyi kapásom, mint itt egy nap alatt volt – így a sok hal után inkább a pihenést választottam éjszakára. Reggel pedig táborbontást követően elindultam haza.
Nagyon jól éreztem magam. Jó volt a társaság és a halak is táplálkoztak. Biztos, hogy horgászom még ezen a tavon. Nem nagy kihívás, kis víz nagy halsűrűséggel, de úgy gondolom, hogy azok, akik kevés szabadidővel rendelkeznek, de szeretnének eredményesen, kulturált körülmények között horgászni, azoknak Palics ideális lehet.
A CFB csalik pedig sokadszorra is bizonyították fogósságukat és végre a kisebb horog csalikat és oldódó boljikat is volt alkalmam kipróbálni! Remélem, idén lesz még lehetőségem tesztelni őket!
Végül köszönöm Zsoltnak a sok segítséget és Csabinak a nagyszerű csalikat!
Mindenkinek eredményes szezont kívánok!