Fehérvárcsurgó - 2016 július

Kicsit több mint két hónappal a májusi horgászatunk után ismét 7 napos túrára érkeztünk a Fehérvárcsurgói-tározóra. Sajnos a markáns hidegfront érkezéséről pont lekéstünk, de még 2-3 napig szerencsére érezhettünk a jótékony hatásait. Az indulás előtti bepakolást még szakadó esőben kellett kiviteleznünk, aminek következményeképpen csurom vizesen, morcos hangulatban indultunk neki az útnak. Ettől függetlenül bíztunk benne, hogy még kitart a hidegfront, ugyanis a viharos szél és az eső kifejezetten szép fogásokat eredményezhet a tározón.

Érkezésünkkor már elállt az eső, ezért száraz ruhát húztunk, gyorsan felállítottuk a tábort és elindultunk, hogy elhelyezzük a bójáinkat. Mivel az szél még erősen fújt, komoly hullámokat korbácsolt a tározón, ezért a helykeresés nem volt egyszerű feladat, de igyekeztünk vele, hogy ki tudjuk használni a lehető legtöbb időt, mielőtt megáll a szél és az idő melegedni kezd. A túrára 24 mm-es Deep Sea World és Full Liver bojlikkal készületem. Az etetés behúzásonként kb. 20 szem bojliból állt, amit nagy területen szórtam szét és egy, vagy két szem 24 mm-es fekvő golyóval csaliztam. Az első kapásokra nem kellett sokat várni, és az elkövetkezendő 3 napban több szép 10-15 kg közötti pontyot és 15 kg feletti amurt tereltünk szákba.

Érdekességként megemlítem, hogy amint pár marék tigrismogyorót szórtunk az etetésre, szinte azonnal megjelentek az éhes amurok, akik minden további nélkül felvették a májas és kagylós bojlikat is. Mivel az én célhalam nem az amur volt, a továbbiakban teljesen hanyagoltam a magok használatát.

18,5 kg. Tomi barátom amur rekordja

15 kg feletti torpedó

Amur szaggatta merítőháló. Bármire képesek a menekülés érdekében

Sajnos a hét második felében fordul a szél és elkezdett melegedni az idő. Érdekes módon - ellentétben a Fehérvárcsurgón megszokottól - nem állt meg a hal, viszont az átlagsúly drámaian csökkenni kezdett. A behordás után fél órával elhúzták a mohó apróságok. Néha úgy éreztem magamat, mintha egy 10 hektáros agyon telepített tavon ülnék, nem egy 150 hektáros tározón. Innentől nagyon nehéz volt 1-2 szép halat horogra csalni. Az etetést szinte teljesen elhagytuk, csak 4-5 szem bojlit szórtunk a horog köre. Ennek eredményeképpen sikerült néhány 10 kg feletti pontyot szákolni.

A túra hala, egy 18 kg körüli ponty volt, amit az utolsó előtti éjszaka sikerült megakasztani. Sajnos a mérlegelést és fotózást már nem várta meg, mert horogszabadítás után meglépett az amur által szétszaggatott merítőből. Bosszantott a dolog, mert előtte fogtam 8-10 db jóval kisebb pontyot, akiket sikerült kiemelni a vízből, és pont a hét legnagyobb halának sikerült megtalálnia a lyukat. Ettől függetlenül csak magamat hibáztathatom...be kellett volna foltozni.

A túrát végül egy nappal korábban fejeztük be a tervezettnél, mivel az utolsó napon egy parti dobos versenyt szerveztek a tavon, amiről előzőleg elfelejtettek tájékoztatni minket, és a versenyzőket közvetlenül mellénk és közénk ültették le. Mivel nem szeretjük a zsúfoltságot a vízparton, úgy döntöttük, hogy hazamegyünk. Ránk is fért a pihenés, mert a meleg, az éjszakázás és a rengeteg fárasztás sokat kivett belőlünk.

A hét csalijának egyértelműen a Deep Sea world bojli bizonyult, a legtöbb halat ezzel sikerült fogni, de voltak időszakok, amikor a Full liver is jól működött.

Fehérvárcsurgó - 2016 július

Szeptember közepén ismét visszatérek Fehérvárcsurgóra. Addig is jó horgászatot kívánok mindenkinek!