48 óra a zalaszentmiháyi Öreg-tavon

Július 15-16-17 hétvégén életem egyik legnehezebb horgászatán vettem részt a zalaszentmihályi Öreg-tavon. A 48 órás horgászat előtt egy nagy hidegfront tört be hazánkba, viharos északi széllel, rengeteg esővel, kettős fronthatással. A horgászat megkezdése előtt elmentünk az ott kapott csónakunkért és sajnálattal vettük észre hogy nincs hely az evezővilláknak. Az evezőket egy kis karikába kötözgettük bele drótokkal, amik rövidest elszakadtak, mivel a nagy szélben húzni kellett.

A viharos szélben csak a csónakmotorunk volt az egyetlen lehetőség a félszigetre való átjutásra a tökösben. Mire horgásztásram, Horváth Dániel is megérkezett, a szél tovább erősödött. Ez azt jelentette hogy este mindössze 1-2 botot tudtunk a helyére juttatni. A túrára három féle bojlival készültem, Krill, Smoky Fish és a Natur Extra került a táskába. Nagy meglepetésemre első éjszaka a viharos szélben letett partszéli Natur Extrát vette fel egy kisebb tükrös. Az éjjel hátralevő része eseménytelenül telt. Másnap délelőtt több kapásunk volt, de a csónakmotor akkumlátora nagyon legyengült és evezni is nagyon nehéz volt így a viharos szélben több 10-15 kg körüli halunk ment el szákolás előtt,mert lefújt minket róla a szél. Este szintén sikerült a partszéli helyről egy kisebb tövest fognom, és az éjszaka ismét eseménytelenül telt. Másnap örömmel ébredtünk arra, hogy a viharos szél csillapodott, így az összes botunkat már a helyére tudtuk húzni. Nagy elvárásaink voltak az utolsó naptól, de csak nem akart jönni a kapás. Majd délután 3 óra körül Dani barátom botján volt egy szép kapás, amit legnagyobb örömünkre egy hatalmas csapatmunka, tökleveles bogarászás után megmerítettem. Egy nagyon szép tükröst fektethettünk a bölcsőbe, ez a hal ennek a nagyon nehéz pecának a fénypontja volt. Megjegyezném, hogy mindenben segítettünk egymásnak a legnagyobb erőfeszítésekkel, az egész horgászat egy hatalmas csapatmunka volt, Dani, itt is köszönök mindent, Csabi neked pedig a kíváló minőségű csalikat!

Barátságban egymással és legfőképp a halakkal!