Álomtúra Gyékényesen

Sziasztok! Ezen írásomban egy elgondolkodtató és szinte hihetetlen horgászatomról mesélek nektek. Mint már jó páran tudjátok, Gyékényesen horgászok több éve. Mindig más arcát tudja mutatni ez a víz, ezért olyan érdekes és kihívás számomra. Szinte egy nap alatt meg tud változni a vízen minden. Lehet van köztetek aki még nem hallott Gyékényesről. Ez egy nagy kavicsbánya tó, ami több mint 400 hektár. Rengeteg púpokkal, törésekkel tarkítva, és ami nem elhanyagolható, tele van a tó kecskeköröm kagylóval, ezért is oly nehéz ezen a vízen becserkészni egy kapitális pontyot.

Gyékényes kotró (kép forrása: internet)

Kanyarodjunk vissza az 5 napos túrámra, amit Boti Józsi barátommal töltöttem el. Az elején már megbeszéltük ki milyen csalival és taktikával fogja ebben a pár napban faggatni a vízet. Én a Red Army és a Natur Sour 50/50 -es bojlival és Cream Dreammal próbálkoztam, de tartalékként hoztam még egy kis Deep Sea World-ot is, amit a túra előtt egy héttel gyúrtam le. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy nem ez a kedvenc csalim, de mondom magamban még megpróbálkozok vele, hiszen oly sokan dicséritek. Józsi pedig a Red Livert, ami számomra is a best :) és egy natúr csalival amit Csabesz külön Gyékényesre gyúrt le. Józsi maradt a pár szemes pásztázós horgászatnál, én pedig az egyik botomon nagy mennyiségű magos etetést hoztam létre, abból az elgondolásból, hogy hátha oda tudom vonzani az ivás utáni éhes pontyokat.

Csali felkínálásról ill a szerelék összeállításáról nem szeretnék írni, mert mindenki másra esküszik. Pár képet mutatok nektek hogy kínáltam fel a pontyoknak a bojlimat.

Red Army és a Natur Sour 50/50 bojli

Deep Sea World

Deep Sea World+squid pop up

Csütörtök délután kezdtük meg a horgászatunkat Józsival. Szépen elrendeztük a sátrakat, a botokat felcsaliztuk és kezdődhetett a horgászat.

Sajnos idén nem sok időm, volt a pecára a tavalyi évhez képest. Sőt ami volt pár túrám idén, hát az nem sok babért hozott számomra.

Az elején mondtam is a Józsinak, hogy mennyire fogok örülni egy 10+ os pontynak. Annyit még hozzáteszek ehhez, hogy ezen a horgászhelyen május végén egy hetet lenyomtunk itt Kovács Peti barátommal. Mint már írtam nem termett sok babér számomra. Akkor még horgászhelyet is váltottunk, kerestük a halakat, de sajnos nem jöttek az áhítatott pontyok. Ez van de legalább jól éreztük magunkat. Ennek ellenére Józsival mégis visszaültem és revansot akartam venni még egyszer hátha, hátha...

A megkezdés pillanatai

Csütörtök este behúzkodtunk és vártuk a big carpot. Nekem este már volt is egy érdeklődő a red army/natur sourra, közben pedig figyeltük az időjárást, hogy jön egy hidegfront és az talán jó lehet nekünk. Csütörtök estétől és egész péntekig már több 8-13 kg-s pontyokat fogtam. Mondtam is a Józsinak, hogy a kitűzött cél már megvan.

Az elsők közt lévő 10+

Egy szép töves ami 13 kg-t nyomott

A sűrű kapások közepette beesett egy szebb ponty is. Uhh...nagyon örültem, idén van egy szebb pontyom is, ami 19.7 kg-t nyomott. Szegényem olyan sovány volt szinte látszottak a bordái. Gyors fénykép, hal vissza, bot vissza és folytatódhatott a horgászat. Megjegyezném ez az az etetés volt, amit megszórtam jól maggal. Az elképzelt taktikám eddig bevált oda tudtam húzni a halakat és beesett egy szebb potyek is.

Idén az első szebb pontyom

A visszaengedés előtti pillanat

Szombaton megérkezett a várva várt hidegfront erős széllel. Gondolom, nem kell ecsetelnem, hogy a behordás mennyire fain volt, de a halakat nem zavarta, mert étvágyuknál voltak és a kis sorozatom tovább folytatódhatott.

Viharos szélben jött ez a 12 kg-s ponty

A szél és a hidegfront átvonult felettünk és bizakodtunk, hogy a következő pár napban talán még eredményesek tudunk lenni.

A hétfői nappal a sikersorozatom tovább folytatódott, ismét horogra tudtam csalni egy szebb pontyot, ami 19 kg-t nyomott. Azon a napon Józsi is eredményes volt mivel fogott egy gyönyörű fekete színben pompázó tükörpontyot.

A második szebb pontyom

Páros kép fekete ördöggel

Szeretném még megemlíteni ebben a kis cikkemben Putz Gyula barátunkat, aki vasárnap érkezett mellénk és segített a mérlegelésekben, fotózásban ill. az „üdítők” kiszolgálásban.

Nagyon jó hangulatban folytatódott az utolsó pár napunk így közösen.

Remek kiszolgálás

Egészségetekre

Na nézzük mi maradt még....

A keddi napon sem áldozott le a szerencsecsillagom, mivel sikerült fognom még egy 20+-os pontyot. A története nagyon érdekes. Erős húzással jelentkezett a drága barátom. Úgy húzta a zsinórt, hogy esélyem sem volt a halat utolérni, ezért elkagylózta a főzsinóromat. Igen, kérdezhetitek honnan tudom hogy 20+-os volt. Onnan, hogy a szakítás után kb. 30 perccel egy helyi horgász, aki épp süllőzött beleakadta az elszakadt szerelékembe és felhívott, hogy talált egy szereléket, amin egy ponty van. Mondtam neki, hogy az én szerelékem. A horgász addig fogta a kezében az elszakadt zsinóromat, míg oda nem értem. Gyorsan összekötöttem az elszakadt szereléket és nekiállhattam a tényleges fárasztásnak. Sikeresen megszákoltam a halat.

A kétszer fárasztott halam

Na, az örömöm ismét leírhatatlan volt. Ismét újra húztam a botom és vártam. Arra még vissza kell kanyarodnom, hogy vészesen fogyott a csalim. Gyors telefon Csabinak SOS kell csali. Mondom hétfőre vagy keddre max itt lehet az utánpótlás. Ki számított erre, hogy ennyi kapásom lesz, illetve hogy ilyen kapitális halakat tudok kapásra bírni, hát én nem. Na szóval ugye kivittem tartalékba a Deep Sea World-öt, mondom kipróbálom. Vegyesen szórtam már a csalit Red army/natur sour-t és a Deep Sea World-öt már szombat estétől. Mondom, ha nem jön meg az áru, akkor azzal viszem tovább az etetésem. Addig szoktatom a halakat a Deep Sea World-höz. Kedden csaliztam először vele, erre az a kétszer szakított pikkelyest adta nekem. A keddi napom is eléggé jól alakult, mert a Deep Sea Wolrd-del csalizott botom ismét megszólalt...hát ismét egy 20 kg feletti potyek, ez most a változatosság kedvéért tükörponty volt.

A 2. húsz feletti pontyom 8 órán belül

Páros fotózás-on level1.

Páros fotozás-on level2.

Ott álltam 2 db 20+ os ponttyal. Hihetetlen 8 órán belül két 20+-os hal itt Gyékényesen, hát ez hihetetlen. Gyors fotó és mentek vissza éltető elemükbe.

Mondtam is Józsinak és Gyulának, hogy már nagyon fáradt vagyok, így kedd este már csak egy botot húzok be, amin szintén maradt a Deep Sea World. Ahogy lenni szokott sikerült az i-re felraknom a pontot, megfogtam életem halát. Ez is egy nagyon erőteljes kapással jelentkezett és csak reménykedni mertem, hogy nem kagylózza el a főzsinóromat, de szerencsémre nem történt meg, így sikeresen megszákolhattam az álmaim big carp-ját.

A mérlegelésnél 29.2 kg-t nyomott a gyönyörű tőpontyom.

Álomtúra Gyékényesen

Az utolsó napot már pakolással és a regenerálódással töltöttem.

Végig gondoltam ezt a pár napot, hogy fogtam 2 db 19+ os és 3 db 20+-os pontyot (kevesebb, mint 24 óra alatt, ami ezen a vízen úgy gondolom nem mindennapi) és rengeteg 8-13 kg közöttit. Ilyen csak a mesében van, minden összejött ebben a pár napban. Mindig mondom: jókor jó helyen jó csalival.

Befejezésként nem tudok mást mondani, csak kívánom mindenkinek, hogy ekkora örömben lehessen része, mint amit én éltem át ebben a pár napban. Kérek, mindenkit óvjuk a halainkat, figyeljünk rájuk és a természetre is, hogy más is ilyen élményekhez juthasson, mint én.

Álomtúra Gyékényesen

Utolsó reggel, mikor már csak a szép emlékekre gondol az ember

Befejezésként...Figyeljünk fotózásnál a víz hőmérsékletére (Bocsi Józsit nem tudtam kihagyni)