Őszi horgászat Gyékényesen

Az év vége felé már sokan a Pontyshowra hangolódnak, én azonban még előtte szerettem volna egy október végi horgászatot.

kép egy őszi reggeli táj

Az időpontot egy kedves svájci barátommal Adriánnal beszéltük meg, aki ebben az időszakban  pár napot velem tud tülteni Gyékényesen. Helyszínek a betonos melletti vasútpart első lehetséges horgászhelyét szemeltük ki. Az időjárás a korai őszi napokat idézte a 15-18 fokos hőmérsékletével. Sajnos ezt a halak is érezték, de megpróbáltunk mindent kihozni az adott időjárási viszonyokból. Két etetési taktikával készültünk, az egyik kiszemelt helyre bojlit és tigrismogyorót szórtunk, a másikra pedig csak nagyobb mennyiségű bojlit, a magot  mellőztük.

Őszi horgászat Gyékényesen

kép a megérkezés pillanata, egy baráti selfível párosítva

Az első napunk elment a pakolással, sátorálítással. A lényeget majd elfelejtettem, a drága barátom csak a téli ponyváját hozta el a sátornak, így maradt az én egy személyes sátram kettőnknek. Gondolhatjátok, hogy  fértünk el egy egyszemélyes sátorban. Kapáskor egymáson kellett átmászni, vagy mindenketten felkeltünk. Barátok esetében ezt a helyzetet is meg lehet oldani különösebb nehézség nélkül.

kép egyszemélyes sátor 2 személy részére

A helykeresés során az egyik szerelékem egy 4 méteres pup oldalába került 9.5 méter mélységbe. Csalinak egy szem 20mm es Red Livert és egy  16 mm squid pop up-ot kínáltam fel. A másik szerelékemet  egy 6 méteres tőrés aljába helyeztem el 11 méteren. A csali pedig egy 24 mm es Deep Sea World + egy szem tigrismogyoró.

szerelékem 1.

szerelékem 2.

Az első két napban nem volt igazán kiemelkedő fogás. Talán a halak is érezték az évszakhoz nem illő időjárást. Ahogy figyeltük az időjárás előrejelzést végig meleg időt jósoltak. Azért csak nem megyünk haza mert meleg van??!! Folytatjuk a horgászatot.

Őszi horgászat Gyékényesen

a legnagyobb ponty az első horgászhelyen

Megbeszéltük Adriánnal, hogy ha 3. nap sem hoz változást a halak méretében, akkor elköltözünk egy másik kiszemelt helyre. Azon a helyen már régebb óta szertettem volna horgászni, mivel az a terület teljesen ismeretlen volt számomra. A helyzet a 3. napon sem változott, így a sátorbontás és költözés mellett döntöttünk.

kép indulás a másik horgászhely felé

Ismét kezdődhetett előről az egész totrúra, kipakolás, sátorállítás, stb. Az egész napos radarozást során nem sok ígéretes helyet tudtam felfedezni. Nem gondoltam volna, hogy ennyire nincsenek meghatározó meder alalulatok azon a részen. Végül is az egyik szerelékemet egy 8 méterről  méterre letörő törés felső részére, körülbelül 8.5 méterre helyeztem el. A másik szerelékemnek egy jónak tűnő púpot találtam. A legmagasabb pontja 5 méter volt, onnan tört le egyik oldala 11 méterre. Szerelékem erre a törésre került 10 méteres mélységbe. A csalikon és a végszereléken nem változtattam. Ami kicsit megnyugatott, hogy több pontyfordulást is láttam ezen a területen az érkezésünk pillanatában.

A nap végére a botok is a helyükre kerültek. Alig telt el fél óra és az egyik botomon megszólalt a jelző. Nem akartam hinni a fülemnek, hogy már most kapás van. Irány a hal főlé és sikeresen megszákolhattam egy gyönyörű  tőpontyot.

Őszi horgászat Gyékényesen

az első hal az új helyen

Jól látjátok, késő délután is még rövidújjúban lehetett lenni. Hasonló jó idő volt még a 4. napon is. Adriánnak sajnos másnap sajnos haza kellett mennie, de azért neki is sikerült halat fognia.

A túra befejező napjait már egyedül töltöttem el. Az éjszakák hatalmas köddel tarkítottak voltak. Éjjelente azon imátkoztam, hogy ne legyen kapásom. Ennek ellenérere az éjszakáim nem teltek eseménytelenűl az éjszakáim. Rendre olyan köd volt, hogy fél métert sem lehetett látni. Hiába világítottam ki a horgászhelyet nagy led égőkkel, semmit nem lehetett belőle látni. Persze gps vagy iránytű nem volt nálam. Egy jótanács, mindig vigyetek magatokkal valamilyen tájékozódást segítő eszközt, mert nagyon el lehet tévedni a sűrű ködben. Én gyenge 3 órát is voltam a vízen, mire kitaláltam a horgászhelyemhez, eközben több partot is "meglátogattam" nagy örömömre.

a felszálló reggeli köd

A kapások túlnyomó része itt a délutáni órákban volt megfigyelhető. Adrián távozása után még 2 napom volt vissza. Reménykedve vártam a testesebb példánok látogatását.

kilátás a szobából

egy újabb fogás

részletkép

Reggelenként megpróbáltam korán felkelni, hátha előbb felszáll a köd és frissíthetek. Az esetek többségében azonban még 11 óráig is megmaradt a sűrű köd.

Őszi horgászat Gyékényesen

egy reggel mikor korábban kitisztult az idő

Az előrejelzésre még az utolsó nap rápillantottam, hátha valamilyen változás lesz az időjárásban. Egy közeledő hidegfrontot jósoltak esővel tarkítva. Hirtelen ötlettől vezérelve eldöntöttem, hogy megvárom ezt az időjárás változást, így még egy napot maradok horgászni. Tapasztalatom szerint a hidegfront előtti és az utánni napok jók szoktak lenni ezen a vízen. Sajnos a várva várt big carp nem érkezett meg, azonban az utolsó nap reggelén egy kis barátra tettem szert. Egy gyönyörű jégmadár tett látogatást nálam, a botomon megpihenve.

Az utolsó testesebb pontyom

Az utolsó napon érdemleges fogást már nem könyvelehettem el, így maradt a nem várt táborbontás és a hazaköltözés. Összeségében jól éreztem magam ezen a helyen, annak ellenére, hogy nem tudtam igazán kapitális pontyot a szákba terelni. Lehetséges, hogy az időjárás is közrejátszott ebben, vagy éppen én nem tudtam alkalmazkodni az adott helyzethez és körülményekhez, talán nem volt szerencsém sem. Hozzá kell tennem, hogy ez a víz nem könnyen adja a kincseit a horgászoknak.

Egy reggeli képpel szeretnék tőletek elbúcsúzni.