Három éve a CFB kötelékében /emlékek 2017-ből/

Elég régen jelentkeztem horgászattal kapcsolatos képekkel, írásokkal. Ennek sajnos rém egyszerű oka van, lassan 8 hónapja nem volt időm sem egy tópartra eljutni , sem kis túlzással a laptop elé ülni, a tavalyi évemet összefoglalni , megírni.  Történt velem ebben az időben sok jó dolog , kisfiam született, így már 2 csodálatos gyermek édesapja vagyok,  új lakásba költözködtünk  és persze dolgozom sokat , mint más látástól vakulásig. De most eljött az idő, laptop elé ülök és megírom nektek 2017-ben mi történt velem a horgászataim alatt, mit köszönhetek a Carp Friend Baits -nek és Horváth Csabának , mert nélküle nem igazán jött volna létre sok emlékezetes dolog, ígérem lesz jó és lesz rossz emlék is a leírtakban.  Kicsit hosszúra nyúlt a bevezetőm , belekezdek….

2017 áprilisában kezdődött el nekem a  tavalyi  horgászszezon ,  hozzánk közel eső kavicsbánya tó volt a célpont.  Egy megoldandó feladatot tűztem ki célul erre a túrára, az akkor még kicsivel több, mint  2 éves kislányommal , 10-12 órát tudjunk eltölteni a tóparton úgy, hogy ne unatkozzon,  élvezze az ottlétet.  Kisebb pontyokat fogtunk napközben, az egész napos horgászatnak egy 8 kilós bőrponty volt a jutalma. Amit kislányom megdöbbenéssel nézett, hogy akkora, mint ő. Azt gondolom megfertőztem, mert a horgászat végeztével már érdeklődött a következő horgászatról és este lefekvéskor, halas mesét szeretett volna hallani….

Áprilisban részt vettem még egy 2 napos horgászaton , Baranya megyében, de a dévéreken kívül sok eredmény sajnos nem jutott. De, hogy biztosan ne felejtsem el ezt a horgászatot, kaptam  egy horgot a kisujjamba. Amit barátom nagy mű gonddal  kitépett belőlem fogóval.

Háromn éve a CFB kötelékében

Aki ismer az tudja, hogy nem szeretem a meleget sőt szabályosan rosszul vagyok tőle, így a hosszú horgászataimat inkább szeptember – október - november hónapra ütemezem. A sok elfoglaltságom miatt 2017 nem arról szólt, hogy akkor megyek horgászni amikor kedvem szottyan, hanem amikor időm van. Így június és augusztus hónapba beiktattam 2 horgászatot is. Júniusban a kollégáimmal egy zalai víztározóra látogattunk. Ami örömpeca volt a javából, volt olyan pillanat, amikor egyszerre 4 boton volt kapás, túlzás nélkül állítom, megéltünk 36 óra fent létet és folyamatos hal fárasztást . Ezen a túrán több 16kiló feletti pontyot  fogtam és sikerült megdönteni a koi ponty rekordomat, ami most egy 16+ os aranyhalat jelentett. Óriási volt az öröm, a full amino és a red army győzelmet aratott ezen a túrán.

Eljött az augusztus, barátom egy Vas megyei víztározón horgászott és invitált, hogy menjek utána pár napra, de készüljek fel  mert, a halak egyáltalán nem kapnak, forráspont közeli a víz hőfoka, nagy meleg, kánikula volt. Kicsit hezitáltam,hogy menjek vagy maradjak otthon. De végül úgy döntöttem a családommal meglátogatjuk Zolit, 1 napot rászánok a horgászatra a nagy melegben is.  Full amino + bojlival a táskámban és minimális peca cuccal készültem, hogy a kislányom és feleségem is el tudjon kísérni. Ami az aznapi horgászaton  történt azt nehéz lesz bármikor is  túlszárnyalni. 35 fok … egész nap pokoli meleg volt. A délelőtt eseménytelenül telt, aztán délután 1órakor 18+os ponty jelentkezett 3db 24mm –es  full aminora. Ezzel az eredménnyel untig megelégedtem volna, főleg, hogy ilyen meleg volt és ilyen rövid időre érkeztem. De ami ezután következett azt azóta sem feledem. Az etetés mellé visszakerült  a 3 db 24mm full amino pluszal felcsalizott szerelékem. 1 óra néma csend után, mint a tankönyveink írják, 2 csippanás után,  elementális  húzós kapás érkezett. Olyan erős hal volt a zsinór túloldalán, amivel én még azelőtt nem találkoztam, kapás után 2 percig csak vitte a zsinórt , úgy hogy nem tudtam vele felvenni a versenyt, éreztem , hogy ez életem hala lehet.  Több mint 30 perces fárasztás követően megpillantottuk az ellenfelet,földbe gyökerezett a lábunk. Spanyol pikkelyes és óriási méretű…  28 kiló feletti spanyol pikkelyes volt a végeredmény.

Elérkezett a kedvenc horgász időszakom az ősz. Szép horgász emlékeket köszönhetek ezeknek a hónapoknak, de az ősz lehet szeszélyes időjárású is, amikor az ember fiát az időjárás nem fogadja kegyeibe. Mi sajnos, így jártunk. Elvesztettük a csatát az időjárással szemben. Olyan történt ami eddig horgász pályafutásom alatt soha,fel kellett adnunk a horgászatot.  Pedig nagy reményekkel érkeztünk a tópartra, hogy 5 napig hódoljunk kedvenc időtöltésünknek. 24 óra horgászat után özönvízszerű több órás eső elöntötte a sátrunkat így az összes ruhánkat felszerelésünket, még az utakat sem kímélte…  első napi fényképezésen kívül , más szép emlék nem maradt meg erről a túráról.

Sajnos ezt a horgászot is kudarcként éltem meg. Másfél nap után fogott hal nélkül bőrig ázva távoztunk.  Ezen események után a záró horgászatot is erre a vas megyei víztározóra terveztük, revansot szerettünk volna venni. Mivel időm barátommal egyetembensem szeptemberben sem októberben  nem volt, ezért november utolsó napjaira tudtunk egy három napos közös horgászatot betervezni.  Csabival konzultálva full fish és full amino + bojlit vittem.  Előre leszögezem bírom a hideget, de amilyen hideg  abban a 3 napban volt a szabadban,  az nem emberi, főleg úgy, hogy az első este a sátorfűtésünk elromlott, így maradt a meleg öltözet és a hálózsák. Nappal mínusz  4 C - 5 C fok között volt a hőmérséklet,éjjel kicsit még hűlt, mínusz 7 fok volt a leghidegebb azokban a napokban, fáztunk nagyon, de kitartottunk, az első  48 órában dévérkeszegeken kívül  más halat nem láttunk. Aztán hazamenetelünk előtt, a horgászat 60 órájában, reggel 6 órakor ismét csippant a kapásjelző, ismét dévér kapás gondoltam, 1 csippanás és semmi történés. Kibújtam a hálózsákból , vacogó foggal megfogtam a csonttá fagyott horgászbotomat és fárasztani kezdtem, remegett kezem lábam a hidegbe, mivel voltam olyan ügyes, hogy csak az aláöltözőmbe mentem fárasztani, a termo ruhám az ágy mellett pihent. Pár másodperces fárasztás után kezdtem érezni, hogy talán még ponty is lehet az ellenfelem. Aztán rövid fárasztás és szétfagyás után kiderült , hogy bizony ponty és nem is akár mekkora, azt gondolom nagyon megérte ismét kitartani.. egy gyönyörű 21 kg feletti tőpontyot tarthattam rövid ideig a kezembe.

Összegezve az évet,  rendkívül komoly eredményeket könyvelhetek el, megdöntöttem az egyéni rekordomat és a koi ponty rekordomat . Azt mondhatom, hogy horgásztam extrém melegben és extrém hidegben is. Egy biztos az elmondható, hogy esetleges kudarcba fulladt horgászatok után, mindig következik egy jó vagy egy sokkal jobb horgászat, ne adjuk fel sohasem. Szeptemberben találkozunk. Sziasztok !

Csabi neked pedig  örök hála a csalikért, nélküled nem lett volna ez az év ilyen.