Boros Zsolt és Klemencz Gergő versenybeszámolója a Battyán Carp Lake-ről

Október 4.-én kezdetét vette a 9. Baráti Bojlis verseny a Szabadbattyán határában található Battyán Carp Lake-n. Kis csapatunk mint minden évben most is indult a megmérettetésen a Prologic és a CFB cégek támogatását élvezve. Harmadiknak húzhattunk a húzási sorsolásnak köszönhetően. A Fortuna és a helyhúzó pálinkás pohárnak köszönhetően a 9-es helyet szánta nekünk sors. Hát mit ne mondjak, nem volt őszinte a mosolyunk. A tábor építése, bójázás és etetés után 7 órára a csalik is a helyükre kerültek.

Csabi javaslatára etetésre a Krill és Red Berry bojlik és ezek könnyített csalizó változata került a horgokra. Azon morfondíroztunk mennyivel jobb lett volna egy másik hely, amikor is egy ismerős hang törte meg a tábor csendjét....BIP-BIP-BIPPPPPPP...

Egy aránylag hosszúnak tűnő fárasztás végén egy csodaszép hal pihent a pontybölcsőben. Megvolt az első értékelhető halunk ami kicsit bizakodásra adott okot. Lehet hogy mégis szerencsét hozz a kilences szám. Álmunkban sem gondoltuk volna de nappal és éjjel is elkezdtük fogni a szebbnél-szebb halakat 2-3 óránként. Az etetés működött a halak elfogadták a nekik szánt csalikat. Prologic Airbomb szinte óránként hasította a levegőt a halaknak szánt csemegével.

24 óra elteltével az első helyen álltunk és a legnagyobb hal is eddig a mi csapatunk mellé volt bejegyezve.

Egy mozgalmas tegnapi napon és egy fárasztó éjszakán voltunk túl. De a szombati nap folytatása már nem volt ilyen kecsegtető, a várt eredmény nem igazán érkezett. A halak fent ugráltak az etetésünkön de értékelhető halat nem sikerült fognunk az előttünk álló szektorból. Dobócsöveztünk, spomboztunk többször csalit cseréltünk. A légnyomás 1008 hPa esett vissza ami nem a legjobb a halfogás terén. A fülledt levegő és a távolban lévő viharfelhők már éreztették hogy a hónapnak megfelelő októberi időszak az esti órákra megmutatja igazi arcát. A vihar egy markáns hidegfronttal, erős széllel, bő csapadékkal megérkezett. Ezzel egy időben a halak kapókedve és megjött.

A Prologic C3C Evolutive botok az Okuma 8K orsóval és a CFB csalik újra nagyon szépen dolgoztak. A pontos etetés ebben a viharos szélben nem igazán volt könnyű művelet de megoldottuk. De a halak igazolták minden erőfeszítés megéri, csodaszép halakat tudhattunk újra magunkénak egy mérlegelés és egy fotó erejéig.

Amilyen gyorsan eltelt az idei nyár olyan hamar véget ért a 9. Baráti Bojlis találkozó. Nem sokat aludtunk de a kemény munkának és a szüntelen agyalásnak köszönhetően másnap reggel mi emelhettük magasba a legtöbb hal és a legnagyobb halnak járó trófeát.

Újfent sikerült, a második helyezettekhez képest 102 kilóval fogtunk többet. Az összefogásunk a 5 kiló feletti halakból 134 kiló lett. Megmutattuk hogy egy nehéz kapástalan időszakban, kemény munkával lehet eredményt elérni egy nem favorizált helyen is. De ami a legfontosabb egy összeszokott csapat és egy olyan csapattárs mint az enyém akivel már 5 éve hozzuk el a dobogós helyezéseket. Gratula nekünk Gergő Klemencz még sok ilyen közös pecát!