CFB-vel a Balatonon

Az idei év első bojlis horgászatát Magyarország legnagyobb állóvizére, a Balatonra terveztem. Tavasszal nem egyszerű a horgászat egy ilyen nagy vízterületen. A frontok, hirtelen hőmérsékletváltozások, a víz hőfoka is folyamatosan változik, valamint a szél iránya is jelentősen befolyásolhatja egy túra eredményeit. Az alábbi nehézségek ellenére nagy lelkesedéssel vártam a hogászatot. Hogy milyen eredménnyel zártam a túrát CFB termékek használatával ezen a nehéz vízterületen a cikkben kiderül!

Kora tavasszal egy 5 napos Balatoni túrára invitált Szücs József barátom. Hosszas helykeresés végén a Balaton nyugati-partjára esett a választás Keszthelyre. Józsinak komoly tapasztalata van már a balatoni horgászatokban, ezért az ő tapasztalatai sokat segítettek a hely kiválasztását illetően. A túra időpontját április közepére tűztük ki. Az időpontot a következő szempontok alapján választottuk ki: a vízhőmérséklete már elérje a 10 celsius fokot, de mindenképpen ívás előtt szerettük volna lebonyolítani a túrát hisz köztudott, hogy ívás előtt a halak nagy része 2-3 vagy akár 4-5 kg-mal is nehezebb ebben az időszakban. Így nagyobb eséllyel pályázhattunk a nagyobb halakra.

Nyugodt vízterület

A Balatonon nagyon fontos, hogy milyen az időjárás. Mivel egy elég nagy vízterületről beszélhettünk egy hirtelen front, szélirányváltozás és egyéb környezeti változások kellően meg tudják nehezíteni a horgászatot.

Napfelkelte

A túrán mindenképpen szerettem volna egy-két jellegzetes balatoni ponttyal összefutni, ezért egy olyan taktikát próbáltunk összeállítani, hogy egy örömteli horgászat kerekedjen ki a végére. De ugye az ember tervez, a Balaton végez. Helykeresésre az átlagosnál több időt fordítottunk, hogy a változatos meder viszonyok, esetleg a szél drasztikus felerősödése se tudjon gondot okozni az etetés meghorgászatát illetően.

A hely alapos feltérképezése után az alábbi dolgokat tudhattunk meg: a bója körül jó 1,5-2 méteres a vízoszlop, az aljzatról annyit kell tudni, hogy minimális iszap és kemény lapos kövek kagylóval borítva. Ezen szempontok alapján állítottam össze a felszerelésem. Főzsinórként 0,35mm zsinórt használtam valamint az utolsó 10-15 méteren 0,45 kagyló álló zsinórt tekertem fel. Horog előkét eleinte 35 lb-s hámozós előkéből kötöttem. De sok sikert nem értem el ezzel az előkével. Ezért a második nap kötöttem egy előkét 0,27 mm-es fluro-carbon előkéből, ami végül az első hal megfogásához vezetett.

CFB-vel a Balatonon

Amint említettem végül a fluro-carbon előkével fogtam meg az első halamat, ami egy gyönyörű pocakos tükör ponty lett, ezt egy szem Redarmy bojlinak köszönhettem. A mérleg nyelve 11,20 kg-nál állt meg. A pontyocska fotózás, mérlegelés után visszakerült természetes közegébe, a Balatonba.

Gyönyörű balatoni ponty

I love carp fishing

Újracsaliztam és dobtam is vissza a szerelékemet az etetés szélére. Fél óra elteltével egy gyönyörű 8,60 kg-os tövest fektettem matracomra szintén Redarmy bojlival.

Egy szép töves. Pontos súlya 8,60 kg

Ezen a napon több akció már nem volt. Másnap Józsi és Peti gyönyörű fogásokkal büszkélkedhettek. A halak súlya 10,50 kg 11,65 kg-s, súlyban a túra legnagyobb halát is ekkor sikerült megfogni a maga 15,70 kilogrammjával.

Józsi éjszakai vendége

Józsi következő szép fogása: 11,65 kg

Peti a túra halával  15,70-es gyönyörűség  a dupla 20mm-es CFB Hibrid bojlinak nem tudott ellenállni.

Mindegyik hal más-más csalira érkezett. A 10,50 kg-os az oldódó red-armyt választotta, a 11,65kg-os a hot-chocolate oldódót.

CFB Hot Chocolate-oldódó csalizó bojli 20mm

CFB Red Army oldódó csalizó bojli 20mm

Elérkezett a túra utolsó 24 órája. Megpróbáltam a maximumot kihozni az utolsó napból a többi már csak a halakon múlott. Kora reggel lassú de mégis határozott kapással tudatta velem a hal, hogy kell neki az egy szem 20mm Redarmy bojlival csalizott szerelékem. A hal ráemelés után lassan komótosan úszott tovább, éreztem, hogy nagy hal ezért nem kockáztattunk. Csónakba pattantunk és úgy fárasztottam tovább . 20-25 perc kemény fárasztás végén sikerült szákba terelni a gyönyörű nyurgát. Partra érést követően precíz mérlegelés következett. A ponty pontos súlya 14,62 kg-nak bizonyult. A hosszáról is érdemes szót ejteni. A közel 90cm-es ponty kitöltötte a bölcsőt hosszában.

CFB-vel a Balatonon

Gyönyörű nyurga - hosszában kitölti a matracot

Gyönyörű nyurga ponty a magyar tengerből - pontos súlya 14,62 kg

Fotózást követően ez a hal is visszakapta szabadságát és az esélyt arra, hogy saját élőhelyén kapitális nagy ponty lehessen belőle.

Jókora farokúszóval rendelkezett

A horgászat egyik legszebb része a visszaengedés pillanata

Szeretném megragadni az alkalmat, hogy megköszönjem Szücs Józsefnek és Lutor Péternek a vendéglátást és a szakértelmüket a balatoni bojlizással kapcsolatban, amivel sokat segítettek nekem. Horváth Csabának is szeretnék köszönetet mondani a támogatásért, a tanácsokért és a jó csalikért.